Lost säsong 2

Läste en utskrift av det de säger på Dharma-filmen:
"The Dharma Initiative was created in 1970, and is the brainchild of Gerald and Karen Degroot, two doctoral candidates at the University of Michigan. Following in the footsteps of visionaries such as B.F. Skinner... "

Detta är bara en del av utskriften men det jag fastnade för var namnet B.F skinner. Så här står det på www.bfskinner.org :

OUR MISSION

The B.F. Skinner Foundation was established in 1987 to improve the understanding of human behavior through the science first proposed by B. F. Skinner

hmm intressant undrar om det har något samband kanske....

Jag har inte sett så mkt på lost, men det är lite underligt att allt är så föråldrat nere i bunkern (gamla datorer osv)...men så står där en lava-lampa. Den passar inte in där...när var dessa populära egentligen? :va

//KaliZ

KaliZ skrev:
Jag har inte sett så mkt på lost, men det är lite underligt att allt är så föråldrat nere i bunkern (gamla datorer osv)...men så står där en lava-lampa. Den passar inte in där...när var dessa populära egentligen? :va

//KaliZ

Du ska veta att redan de gamla grekerna... nä okej, kanske inte :)
Men lavalampor har väl funnits ganska länge. Skulle gissa att de kom på -60 eller -70-talet

KaliZ skrev:

//KaliZ

Jag har en Mathmos original. På den står det "invented in 1963" så dom är ganska gamla.

/Micke

Wesslan skrev:
Jag har en Mathmos original. På den står det "invented in 1963" så dom är ganska gamla.

/Micke

Happ..det var ju skit mä. Trodde jag var nära lösningen på mysteriet där! :hihi

//KaliZ

tvålen skrev:
Någon som vet om 5e avsnittet kommit ut?
I natt kl 02 00 tror jag det går i USA, brukar slanga hem det på Torsdag morgonen

R1 Uffe skrev:
I natt kl 02 00 tror jag det går i USA, brukar slanga hem det på Torsdag morgonen

Klockan 03.00 blir det nog. Börjar kl 20.00 här ikväll. CST (-6)

Vi är 7h efter Sverige mao...

Lugn skrev:
Klockan 03.00 blir det nog. Börjar kl 20.00 här ikväll. CST (-6)

Vi är 7h efter Sverige mao...
:tummenupp :tummenupp Fan vad :kocko jag är :huvet

Hela Lost är ett gigantiskt experiment inom beteendeforskning. Flugornas Herre taget till en helt ny nivå.

R1 Uffe skrev:
:tummenupp :tummenupp Fan vad :kocko jag är :huvet

Äh, jag var tvungen att kolla upp det och jag bor ju här och följer serien.... :rolleyes:

För övrigt var väl avsnittet rätt händelselöst?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman