lossning av framdrev!!!

mr green

Snart tillbaka på vägarna eller kanske.
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Umeå
Hoj
green mean machine
är det med eller motsols man drar om man vill lossa drevet ? sitter som rackarn, vill ju inte dra sönder det. Förmodar att det är som på zxr750r men men!!! :rolleyes: glömde att det var en zx9r -96
 
mr green skrev:
är det med eller motsols man drar om man vill lossa drevet ? sitter som rackarn, vill ju inte dra sönder det. Förmodar att det är som på zxr750r men men!!! :rolleyes: glömde att det var en zx9r -96
Lugn i stormen, motsols är det. Erfarenheten säger till dig att den kan sitta som fan. Senast använde jag en bräda genom bakhjulet och låste den mot swingen. Muttermaskin på max med slag så du slår sakta loss mutter , men först massor av rostlösning en stund innan.
En hoj tidigare fick vi värma loss med gasol värme först, jobbigt, hoppas det löser sig
 
tack för det!!!

har dragit motsols, men man börjar ju tveka när det inte släpper!!! :Bugar
 
mr green skrev:
har dragit motsols, men man börjar ju tveka när det inte släpper!!! :Bugar

Kul, läggdags, i dag ska vi leka med en ny buell, hoppas inte remmen rasar eller motorn dör eller något annat skit händer med det amerikanska blindarbetet, fan vilken skit kvalitet det är på motorn....men det mullrar skönt :tummenupp .....kul med :tuttar , om de är två stora :lol
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top