Lossnar inte !

Villee skrev:
Apprå på lättare meck, någon som vet hur svårt/lätt det är byta framljusen på en Audi A4? Ena har slocknat och inte kommit igång o byta än, ett alternativ är ju verkstan då jag inte betalar.

Vilka lampor e bäst? Hörde på en mack att vissa bilar måste man typ lyfta bort batteriet och va ett helvete byta lampor på, andra bilar ere hur lätt som helst. Någon som vet om audin?

Jag skäms varje gång jag åker till VAG med min A4 för att de ska byta lampor, men faktum är att det är inget man vill göra själv utan lyft. Tror de byter underifrån

oscar skrev:
På min har jag för mig att den ska dras 72Nm!
...att jämföras med bakaxeln som de vill att man ska dra 150Nm, vilket är sjukt hårt!
Pga kedjans dragkraft är påkänningen ca 4-5 ggr större bak än fram.
Så det kanske inte är så sjukt, rent av sunt o friskt.
/u

ulf_lundin skrev:
/u

Om man nu staar daer med sin momentnyckel och ska dra 150Nm sa skulle jag tro att det kan uppfattas som just 'sjukt haart' ;)

Baesta svaret hittills pa hur haart bakhjulsmuttern skall dras tordes vara "dra till oeverlaeppen darrar med 10hz och det knaepper till i armbaagen". Da sitter den!

ulf_lundin skrev:
/u

Nja det veti katten! Man får ju knappt av skiten efter att ha spänt den så hårt! +att kedjejusteringarna (heter det så!?) håller ju emot om det skulle ¨glida¨ lite! :)
Då är det bättre att koncentrera sig på att få på hatten till ventilen fram, så att man inte har punktering i slutet av Atorps raka! :D

Vsundelin skrev:
jo fel, 150 nm, 15 kilo
Ja jo, fick precis reda på det av en annan nu oxå :rolleyes:
Borde lära mig att tänka först och skriva sedan....
Vet ärligt talat inte hur jag tänkte, för det var självklart när jag fick det skrivet på näsan :tungan
//Tobbe

Sådär !
Nu var skiten borta och det sitter ett härligt tokklister däck på som man kommer att göra många sköna stoppies med !! :klappar

Tänk oom man bara kunde göra riktiga och inte såna mesiga rödljus ½ meters stoooooopies som jag knappt klarar :kocko

SNART är det MÄSSA :hoppa

// TOK :fyllisar

K-Man skrev:
Jag kan komma över med stora verktygslådan och hjälpa dig om du vill. Har mekat med min egen idag så jag är redan skitig om händerna :)
Bytt kylvätska och installerat en sån här

En "sån" har jag oxå på kommande... har du hunnit bänka redan? Å "mappa" rätt? Vad har du för andra "effektökningsmods"? Isf, vad visade bänkresultatet?

Ska vänta till sommaren med att "bänka in" min... är ju inte så bråttom just nu... :mad: Har URM titan racing helsystem å KN-filter oxå... uppskattar att jag kanske skulle kunna tänkas få 135 hk på bakhjulet, om jag tar i beaktande helsystemet, luftfiltret, PC:n minus kraftöverföringsbortfallet i bästa fall :confused: :banana

Gix skrev:
.........Har URM titan racing helsystem......

Mycket fina prylar!!! :Bugar Synd bara att han har lite långa leveranstider för tillfället...eller ja, det har väl varit det ganska länge nu... får nog åka och :banana lite för han kanske det går fortare..

p.grip skrev:
Mycket fina prylar!!! :Bugar Synd bara att han har lite långa leveranstider för tillfället...eller ja, det har väl varit det ganska länge nu... får nog åka och :banana lite för han kanske det går fortare..

Ok, om du säger de så... själv har jag ingen erfarenhet av URM från tidigare... :confused: (inte så kännt här i Finland...)! Vet bara att det är någon Urban nånting i (norra?) Sverige som tillverkar dem, e väl hans initialer URM? Kvalitén verkar vara helt ok, grenrören å så är fint svetsade iaf.. så berätta gärna mer om URM om du vet nått? :)

Har försökt kontakta dem för att jag skulle vilja köpa en likadan URM burk som jag har, men i kolfiber. Skulle se snyggare ut på min hoj, samt att min titan burk är något repad... Men, tydligen har deras kolfiber leverantör sagt upp kontraktet, så dom bad mig återkomma till våren då dom tror sig ha en ny tills dess... :yoparty

Bänkning i samband med PC är ju självfallen eftersom det inte finns "maps" att dra ner för URM-systemet heller, på grund av dess ringa popularitet ute i världen, men då får jag ju se vad den går för på samma gång, så de ska bli sköj :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...