Lossa startmotorn på en LC4?

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Misstänker ett problem med startmotorn på min lc4. Någon som vet om man kan ta loss den utan att tappa all olja? Två skruvar på V sida är lossade och sen verkar det som jag måste lossa 3 skruvar på locket på H sida. Men kommer inte åt den ena för den röda oljaledningen är ivägen. Kan jag lossa den och ta bort locket utan att oljan kommer? Eller skall det gå att dra loss startmotorn utan att röra detta?
 

Bifogat

  • DSC00029.jpg
    DSC00029.jpg
    176.2 KB · Visningar: 80

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Hum, är det en idiotfråga eller är det verkligen ingen som vet? Man borde ju enkelt kunna dra ut startmotorn utan att lossa allt på bilden men jag tyckte den satt som fan igår när jag testa. Vill helst inte dra och slita utan att jag vet att det är rätt.
 

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Hum, är det en idiotfråga eller är det verkligen ingen som vet? Man borde ju enkelt kunna dra ut startmotorn utan att lossa allt på bilden men jag tyckte den satt som fan igår när jag testa. Vill helst inte dra och slita utan att jag vet att det är rätt.

"Simson" på forumet lossade sin startmotor på sin ktm640 i förrgår. Han lossade alla dom skruvarna du har markerat på bilden, men det behövdes tydligen inte :). Utan det skall vara 2 skruvar på andra sidan, sedan drar man bara ut startmotorn på vänster sida.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Japp... Hade av mina två startmotorer på XLR:ena. (Dock 125:eek:r) men det är ju samma sak i princip. Om det läcker ut allt för mycket olja är det ju bara att byta... Inte så dyrt med olja(?)

Drog bort de 3 skruvarna/muttrarna som visas i rött först, Sen är jag inte säker på om jag drog dän de 2 på bild 2 men det tror jag att jag gjorde när jag fått dän hela.

Bild 1:
http://img651.imageshack.us/i/dsc00180kt.jpg/

Bild 2:
http://img706.imageshack.us/i/dsc00179is.jpg/

Prova dra i den när du lossat de 3 skruvarna/muttern på bild 1. Så ska du se att det går fin fint. Dra försiktigt bara...

(Någon som kan rätta mig om jag har fel?)

Off Topic: Nån som kan lära mig ladda upp bilder på rätt sätt? PM:a mig gärna.
 
Last edited:

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Rapportera att det bara var att dra loss den. Alltså behövde jag inte röra skruvarna på bilden i mitt första inlägg. Problem solved!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top