Lossa på fälgar pga däckbyte.

I användarmanualen till din hoj står det hur man demonterar och monterar framhjulet och vilka moment saker ska dras med, läs den anvisningen till att börja med.

De flesta hojar går bra att skippa balanseringen på, aldrig fått oblans. Men av någon anledning gick det inte alls med min GSXR1000 som var väldigt känslig för obalanserade hjul. Har du däcken inne hos däckkillen så ska han givetvis balansera hjulen också!

Ja har fått den informationen om valanseringen av en vän som jobbar med detta. Problemet e att han bor så
Långt bort. Fumderar nu mer på dra till biltema o köpa in allt som behövs o göra det själv kan ju inte va mycket svårare än att byta däck på bil? Förutom deg me broms oken men det e ju inte så att man alldrig bytt bromsbelägg o så. Sånt gör jag alltid på min bil själv istället för att lämna
Till bilia som vill ha nästa 5000:- för att byta bak o fram. Tror faktiskt jag kan fixa det på egen hand bara jag har alla verktyg som behövs.

Vart på biltema o köpt allt som behövs för att göra jobbet själv. Gör ett försök på egen hand så svårt kan det inte vara;)

Är det ens möjligt att plocka ur däcken utan att ta bort bromsarna på en CBR? Det är väl det som är frågan. Skivorna plockar väl ingen av?

Det räcker med att lossa oket på ena sidan, sen vrider man hela gaffelbenet för att få "runt" fälgen på den andra.

Bak däcket är av:) nu ska jag kränga av däcket o på me det nya:) oket lossa automatiskt på min när jag släpptr på fälgen. Man får vara lite försiktig för oket vill gärna slå i fälgen o då kan man få lite repor. Jag drog lite siilver tejp på dom ytorna som jag kände att där kan det slå i lite.

Har krängt runt hela
Däcket på ena sidan. Men sissta sidan får jag inte över sissta biten? Gör jag något fel? Nån som har nåt enklare sätt?? Lägger upp en bild.

Och använda en massa diskmedel eller liknande så glider det lättare på plats

Precis som goofy säger tryck in och ner med däcket några cm det finns en inspårning där i fälgen. På med mycket däckpasta på fälgskydden och på insidan av däcket.

Bra karl reder sig själv. :tummenupp
Med lite sunt förnuft, goda råd och youtube är det inte så svårt, eller hur?
När du gjort det några gånger går det plättlätt.
Och det skadar inte att man sparar några hundringar varenda gång :banana

Bra karl reder sig själv. :tummenupp
Med lite sunt förnuft, goda råd och youtube är det inte så svårt, eller hur?
När du gjort det några gånger går det plättlätt.
Och det skadar inte att man sparar några hundringar varenda gång :banana

Nu e det klart:) tog nåra timmar. Tror jag vart i garaget sen kl 12 idag. Vet inte va det brukar ta i tid för er men tyckte det va helt ok. Fick nåt märke på fälgen men inget som syns så där jätte tydligt. Första bytet sparar jag inte in så mycket då jag köpte en moment nyckel på biltema för 500 :- och nåra fälg järn samt skydd. Tror allt gick på ca 700:- men nu vet jag ju hur man gör o nästa gång sparar jag in nåra hundra lappar. :)

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back