Lossa framdrev på drivpaket?!!

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Nu har jag stått och pustat ute i garaget, och jag får fanimej inte av framdrevet!

Jag undrar om det är någon som vet ifall kawas zx6r -97a är gängad åt "fel" håll? För jag får banne mig inte av det!

Tackar för svar!

Om du inte har mutterdragare så ta ett ordentligt spärrskaft och hylsa samt lägg i 1:an och ta hjälp av någon som sätter en fot på bromspedalen samt håller i hojen sen är det bara att lossa!

Honken skrev:
Om du inte har mutterdragare så ta ett ordentligt spärrskaft och hylsa samt lägg i 1:an och ta hjälp av någon som sätter en fot på bromspedalen samt håller i hojen sen är det bara att lossa!

Det vill fan inte funka iaf.. å nu har jag rundat muttern lite oxå :död :gråta

rundat en 33 mutter? Senast jag tog av min krävdes en hävarm på 1,5 meter. De eller mutterknack som gäller!

Ta spärrskaftet eller vad du nu använder,ta sen en rörbit så du får en hävarm sen tar du i utav bara fan..

Beroende på hur hjul/ekrar o sving är gjorda så kan du kanske köra in nåt
i hjulet/sving för att hålla emot. T.ex. en redig brädbit.
/u

Wiha!

Nu jädrans sitter nya framdrevet på. Det gick med fet möda.. small så högt att jag trodde nåt gick sönder när skiten lossna!

Nu har jag iaf spänt kedjan lite fint och ska sätta på sista bitarna.

Behöver man köra in det nya drivpaketet något?

Ta med dig verktyg för att få bort drevkåpan och åk till nån som har en mutterdragare. När du fått loss den, dra sen bara åt muttern lite försiktig och kör lugnt hem och byt drivpaket. Använd sen rikligt med Loctite vid monteringen och dra åt så mycket du kan (som inte alls behöver vara 150 Nm, eller vad det nu dom säger att det ska vara) med dina handvertyg.

JULA's elektriska mutterdragare kostar 500 pix. Den är värd varenda billiga krona.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...