Lossa bromsbelägg

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Jag tog loss första "pinnen" som håller fast bromsbeläggen bak med lite 5-56 och lite knackningar, men den andra är helt omöjlig att få bort.
Är det någon som har en idé hur man kan få loss denna fastrostade "pinne" på något sätt? :mad: :huvet

det är en 1200 Bandit...
 
Last edited:
Jag har djälvlats mycket i mina dar med fastrostat skräp...men smörj på rejält med 5-56 låt verka över natten! Försök om du kan "jigga" upp på något sätt, så du kan ev ta hjälp av en vanlig skruvtving(perfekt för kolvarna i bromsok i bilar)så du får något som pressar på pinnen så kanske det går bra!?

Hoppas det släpper, hua jag som funderat på en bandit, nu får man fundera på annat val kanske... :hihi
 
kle1991 skrev:
Jag har djälvlats mycket i mina dar med fastrostat skräp...men smörj på rejält med 5-56 låt verka över natten! Försök om du kan "jigga" upp på något sätt, så du kan ev ta hjälp av en vanlig skruvtving(perfekt för kolvarna i bromsok i bilar)så du får något som pressar på pinnen så kanske det går bra!?

Hoppas det släpper, hua jag som funderat på en bandit, nu får man fundera på annat val kanske... :hihi

Mitt första problem med den hojen... i värsta fall får jag väll borra bort skiten och montera en ny! Banditen är väldigt rolig cykel per totalkostnadskrona. (inköp,service, försäkring)
 
Bandit. Hm är inte det liknande ok som Gsxr? i så fall kan du klyva bromsoken eller bara ta isär beläggen. Kanske en klyvning skulle passa för dej, just för att få lättare att få ur "pinnen".
 
Har nu äntligen fått bort pinnen, såg ut som någon snål person har mosat i en böjd pinne förra gången beläggen byttes... :mad: :huvet
hoppas nu inte pinnarna kostar en förmögenhet nu... :3freak
 
Pinnen var inte så dyr, 75kr.
Upptäckte att det var olika bromsok på S och N modellen, någon som vet anledning till att ha toppmonterat bromsok på 1200S och hängande på 1200N?
Någon variant som är bättre än den andra? :confused:
 
Elgasen skrev:
Pinnen var inte så dyr, 75kr.
Upptäckte att det var olika bromsok på S och N modellen, någon som vet anledning till att ha toppmonterat bromsok på 1200S och hängande på 1200N?
Någon variant som är bättre än den andra? :confused:


:confused:
Vad jag vet har både S och N modellen hängande OK. Både 1:a och andra generationen. :confused: . Har inte sett 1:a gen N modell men både 1:a och andra gen S modell har hängande. Vart kommer din uppgift ifrån?
 
Anders R skrev:
:confused:
Vad jag vet har både S och N modellen hängande OK. Både 1:a och andra generationen. :confused: . Har inte sett 1:a gen N modell men både 1:a och andra gen S modell har hängande. Vart kommer din uppgift ifrån?

Bike trollhättan, dem frågade vilken variant jag hade när jag beställde pinne...

denna hoj ser ju ut att ha toppmonterat eller?
http://www2.blocket.se/view/2762635.htm?l=0&c=1&city=0
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top