Los Angeles

Kan rekommendera sömntabletter till resan österut (hemresan för dig alltså...).

Tog ett par när jag satte mig på planet till Sverige i mellandagarna och vaknade med frukostbrickan i knät efter att vi landat... Hjälpte riktigt bra mot jetlagen så man var redo att fira in det nya året dagen efter! :tummenupp

Edit: Det funkar alltså bäst om resan är över natten, men det hade du nog räknat ut...

Edit2: SAS har numera "on-demand" på sina filmer så man kan spola fram/bak, pausa mm. Business class betalar jag helst inte för, men om man har frequent flyer miles så är det värt att uppgradera. Åtminstone till Economy Extra.
Österut spelar det ingen roll egentligen, eftersom man ändå sover. Västerut däremot när man sitter och ser på film och blir matad i 9hr, då är det skönt med lite klass. :D

Last edited:
Ta med eller köp där, en burk med frystorkat kaffe.
Sen när du ska ha en kopp kaffe frågar du efter thé vatten, och gör ditt eget kaffe.

Det blir ju inte heller riktigt kaffe, men det blir fan så mycket bättre än smörjan dom gör i det där jävla U-landet.

Jag har provat på alla sätt att få extra starkt kaffe i det landet, det slutar likafullt med en vidrig smörja, ofta koffeinfri som dom själva glatt hivar i sig.
Det närmaste jag kom en drickbar kopp kaffe var när jag beställde en dubbel espresso.

En av familjerna jag bodde hos ställde en kaffebryggare till mitt förfogande, så jag kunde göra mitt eget kaffe, vilket gjorde att jag IAF fick riktigt kaffe morgon och kväll

Tja!
I Las Vegas var vi uppe i Stratosphere Tower och åkte uppskjutet å lite andra grejer. Tornet är 300 meter högt, och som högst vid uppskjutet, 400 meter. Fin utsikt.
Kostade inte alls mycket, $23 för att ta sig dit upp och åka alla 3 attraktioner.

+ Mycket smart vägnätverk, superenkelt att hitta. Beror på att de bygger upp vägarna i rutnät.

- Maten är superdålig - reklamen lyder "EXTRA FETT" i princip.

- Att bo där är skitdyrt. Ett ordentligt Hotell kostar dig mer än din månadslön.

Använd för fan inte kreditkortet på annat ställe än ATM stations, gärna en ATM station inne på en bank där du kan försäkra dig om att ingen kopierar ditt kort.

Ett hotell i San Francisco drog mer pengar från mitt konto än vad jag skrivit under, de påstod att vi stulit en "radio clock".

Hyr en husbil istället. Vi såg flera hundra husbilar. Det är nog det ultimata.

Farsan var i LV för ett tag sedan, dom som jobbade i stratosphere tower sade att det fanns en gammal tant som åkte de där attraktionerna varje morgon :yoparty
Skönt att vägarna i LA är vettiga så man hittar, har hört att det ska vara farligt att åka in i fel område. Men så mycket kanske man inte kan klanta sig.

Maten=kass??? Fet??? Jag trodde det var fisk/vitt kött med grönsaker och mangojuice som gällde i LA.

Ett hotel mer än en månadslön :näsblod Aja, hoppas att kunna sova några nätter hos avlägsna släktingar.

Husbil vore lite ballt faktiskt. Skönt att inte släpa omkring på väskor etc.

:rofl

Verkar ju varit en höjdarresa. Självklart lägger man på 20k för businessclass, det har han nog redan tänkt på.

@generalen, jag glömde in 'n out burger. Ett måste på 'att göra listan'.

Näe businessclass har jag inte tänkt på, lite väl dyrt... Får helt enkelt ladda MP3n och dricka rom och cola tills det blir skitkul att flyga. :tungan
Kanske att man mellanlandar någonstans, på Island eller NY, och sträcker på benen/sover över. In 'n out burger är nu med på listan.
Lugns alternativ med olika klass på biljetterna för tur/retur är helt klart tänkvärt.

Finns hur mycket som helst kul och framför allt udda saker att göra eller som man stöter på. Så mitt tips är att hyra en kärra och köra runt lite på måfå, men ändå pricka in några inplanerade sevärdheter/utflykter. :tummenupp

Blir nog så ja. Bil verkar vara skiten i LA.

Ta med eller köp där, en burk med frystorkat kaffe.
Sen när du ska ha en kopp kaffe frågar du efter thé vatten, och gör ditt eget kaffe.

Det blir ju inte heller riktigt kaffe, men det blir fan så mycket bättre än smörjan dom gör i det där jävla U-landet.

Starbucks, starbucks och återigen starbucks....

Fanns det svenskt kaffe på hotellet? :rolleyes:

:D Säkrast att ta med en egen spegel för att vara säker på att få havsutsikt!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025