Lorenzo vs Rossi Ver 2.0 2013.

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Att Yamma får ett sk dreamteam betyder ju inte att det är det enda i sitt slag då jag tycker att Pedrosa/Stoner är ett minst lika starkt sådant om än lite mindre massmediala....
Sen låter faktiskt Pedrosa/MM som ett blivande dito!

Men i rivalitetsdiskusionen så känns det ffa som att Lorenzo växt upp och det syns inte minst på han och Pedrosas nu nästan ljumma konversationer på väg till podiet som de för två år sen knappt kunde dela med den andre!

P€RRA;5673727 skrev:
Om man ser till resultaten de två senaste åren håller jag med dig. Men Rossi är Rossi och han har garanterat redan en plan för hur han ska slå Jorge. Om det lyckas återstår att se men jag skulle inte bli jätteförvånad om Rossi är före Lorenzo när vi summerera 2013 (självklart förutsatt att ingen av dem skadar sig och blir borta flera race).

Tror inte man kan räkna bort honom och att han är nog är riktigt revanchsugen.
Men jag tror "Rossi eran" är över, han är 33 år och konkurransen har inte minskat direkt.

Vi får se 2013 vem som hade rätt :tummenupp

Höga förväntningar på MM verkar ni ha!!! Hur stor chans att han ens tar en pallplats nästa år :krama
Lika troligt som att Rossi skulle ta en vinst nästa år, om nu inte Lorre/Peddo fiskör för totalen!
Retas lite bara men det är vad jag tror :)

Höga förväntningar på MM verkar ni ha!!! Hur stor chans att han ens tar en pallplats nästa år :krama Lika troligt som att Rossi skulle ta en vinst nästa år, om nu inte Lorre/Peddo fiskör för totalen!
Nakamoto förväntar sig en pallplats av MM i första racet. Det är vad jag kallar press :crash

Höga förväntningar på MM verkar ni ha!!! Hur stor chans att han ens tar en pallplats nästa år :krama
Lika troligt som att Rossi skulle ta en vinst nästa år, om nu inte Lorre/Peddo fiskör för totalen!
Ptjaa, rätta mig om jag har fel, men när han tog klivet upp till Moto2 tog det väl halva säsongen innan han började finnas med i toppen? Men visst - enligt "traditionen" kommer det att bli ett antal vurpor även för honom till dess han kommit underfund med litermaskinen. Klarar han dessa utan allt för allvarliga blessyrer skulle jag nog bli förvånad om han inte regelbundet är med i fajten om pallplatserna under senare delen av säsongen. Även Honda har ju gett uttryck för sådana förväntningar på sin unge skyddsling.

När det gäller Rossi är det nog minst en seger eller långvarig skada som gäller, våra GOATar verkar i alla fall eniga i att ambitionen finns där. Om förmågan räcker till efter de senaste säsongernas ökenvandring och den mördande konkurrens de spanska precisionsurverken erbjuder återstår att se...:)

Ptjaa, rätta mig om jag har fel, men när han tog klivet upp till Moto2 tog det väl halva säsongen innan han började finnas med i toppen? Men visst - enligt "traditionen" kommer det att bli ett antal vurpor även för honom till dess han kommit underfund med litermaskinen. Klarar han dessa utan allt för allvarliga blessyrer skulle jag nog bli förvånad om han inte regelbundet är med i fajten om pallplatserna under senare delen av säsongen. Även Honda har ju gett uttryck för sådana förväntningar på sin unge skyddsling.

När det gäller Rossi är det nog minst en seger eller långvarig skada som gäller, våra GOATar verkar i alla fall eniga i att ambitionen finns där. Om förmågan räcker till efter de senaste säsongernas ökenvandring och den mördande konkurrens de spanska precisionsurverken erbjuder återstår att se...:)

Glömde lägga till på Rossi med om det regnar, bäst o backa upp så man inte blir lynchad :D

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla