Lordi Vann !

Bra att dom vann. Lordi är bra, sen om det är hårdrock hit o hårdrrock dit kan ju diskuteras. Nån här nämnde Slipknot som exempel, det är väl smörja om nåt :D Ska det vara hårdare grejer föredrar jag nåt i stil med Bolt Thrower eller nån bra black metal ala Emperor, Satyricon.

Sepe-kidsen
bmmosh6au.gif

http://video.google.com/videoplay?docid=5902515713442575785&q=lordi
http://video.google.com/videoplay?docid=-4817725079113296814&q=lordi

An3Azz skrev:
2178254 Bra att dom vann. Lordi är bra, sen om det är hårdrock hit o hårdrrock dit kan ju diskuteras.

Nej, det kan inte diskuteras. Lordi spelar ju precis det som är defenitionen av hårdrock. Ni yngre kan inte skilja på hårdrock och metal uppenbarligen. Lordi har typiska hårdrocksriff, hårdrockstrummor, hårdrockssång-, text och poser. Finns ingenting att diskutera.

Chrille skrev:
2178193
edit; undrar om de unga här vet hur speciellt det finska påbrået är för dig...

Påbrå och påbrå. Det har jag inget. Men många influenser. Den finska kulturen är den ultimata för mig. Tysta, starka män som inte klagar och tål sin sprit. Sega kvinnor som gör detsamma. Och de intresserar sig inte för något fjolligt skit som mode och fina viner och sådant. Dessutom är finskan det ultimata språket. De stavar som de uttalar orden och bryr sig inte om de tonande konsonanterna som b, g, d. Hårt. Metal liksom. För att inte tala om hårdrock. Det kan de i Finland. Dessutom finns det fler hårdrocksställen att gå på än någon annanstans. Vet det perkele om jag inte drar till Turku nyt!

Påbrå och påbrå. Det har jag inget. Men många influenser. Den finska kulturen är den ultimata för mig. Tysta, starka män som inte klagar och tål sin sprit. Sega kvinnor som gör detsamma. Och de intresserar sig inte för något fjolligt skit som mode och fina viner och sådant. Dessutom är finskan det ultimata språket. De stavar som de uttalar orden och bryr sig inte om de tonande konsonanterna som b, g, d. Hårt. Metal liksom. För att inte tala om hårdrock. Det kan de i Finland. Dessutom finns det fler hårdrocksställen att gå på än någon annanstans. Vet det perkele om jag inte drar till Turku nyt![/QUOTE]

:tummenupp även om språket bara är ett läte för mej.

kruss skrev:
2177970 tyckte det var helgrymt att Lordi vann, såg ut att vara ett skämt när man först såg dom, men sen insåg man att dom var riktigt bra ;)
tyckte att det var rätt land som vann melodifestivalen i år.
Nån som rösta på dom i finalen ?

gryyymt, go lordi !

/K

Som en tidning skrev, 99 % chow och 1 % musik. Håller med.

Finns bra två sätt att få ordning på musikfestivaleländet, kör det hela i radio eller lägg ner (alternativt bojkotta eländet).

ps Trodde Carola skulle gilla Hard Rock, Halleluja. Verkar ju hålla en viss religiös prägel ändock?

Busafreak skrev:
ps Trodde Carola skulle gilla Hard Rock, Halleluja. Verkar ju hålla en viss religiös prägel ändock?
Skulle vilja brotta ner Carola o tvinga henne att lyssna på Dimmu Borgir ett par timmar :rofl DET skulle vara en syn. Det skulle nog vara som en bakvänd Exorsim. :lol

kruss skrev:
2179660 Någon som såg dom galna finnarna när dom firade på nyheterna ? :) ojoj ..

vilken kanal/dag? så man kan leta reda på sändningen

Paradoxy skrev:
2181567 Jag skulle vilja se dig brotta ner Carola :flås

finns det biljetter till det på ticnet?

I Storbritannien har bookmakern William Hill drabbats av svåra förluster med anledning av Lordis seger. Från början var oddsen 25 mot 1 för att stanna på 7 mot 1 när showen startade.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2198&a=546914&previousRenderType=3

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!