Loopia

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag förlängde precis en domän jag har hos loopia med ett år (webbhotell och domän, trots att dom är ganska dyra, ca 4 kr per dag (ca 1600 om året).

Dels gav det mig en fundering; Vart fan hittar man kontrollpanelen? (vill ändra vilken mail dom skickar fakturorna till då dom för tillfället går till en riktigt gammal hotmail-adress vilket gjort att jag missat fakturan samt en påminnelse men det hela gick att rädda ändå)

Sen var det en grej som gjorde mig förbannad, när jag loggar in på deras webbmail så noterar jag att min mailadress/login OCH LÖSENORD står i URLen när jag klickat in mig... VAD I HELVETE!? Det kan ju för fan inte vara okej!? :mad: :huvet :brinnerup :4skrika :dummer

t.ex. https://webbmail.loopia.se/index.php?_autologin=1&user=(MIN_MAIL)&pass=(LÖSENORDET)

Last edited:
Har inte kollat deras webmail eller hur det ser ut. Din epost-adress - inloggad på loopia.se - ställer du om under:

Ditt konto -> Kontoinställningar -> "en bit ned på sidan:" epost

Jag använder bara DNS med lite MX-records m.m. och betalar 99:- per år för .se-domän. Helt ok.

Jag har haft Loopia sedan en himla massa år.
Det var bättre innan grundaren Sam Nurmi gick vidare 2006.

Tror inte att du behöver vara orolig för att ditt logg&lösen går att sniffa.
När inte ens jag som har allt detta till mina konton kan komma åt skiten! :4skrika

Först nere i nästan 3 dygn:
loopia.JPG

Sedan får man veta att det dröjer minst 2 veckor innan
de mail man skulle fått eventuellt kan återställas:
loopia_2.JPG

Flamewar på Loopias Feissbokkkånnto

Folk blev helt cp-bindgalna! :hihi

Själv är jag numera bara likgiltig, men med ett litet flin.

:tungan

/e

Har firmans hemsidor och mail på loopia och det är fan inte muntert när man riskerar att missa affärer pga av att mailhelvetet krånglar.
Lurar på att byta till annat webhotell men vet inte vad som är bättre för ungefär samma pengar.

Lurar på att byta

Jag gjorde det förra gången Loopia kewkade ur big time!

Såg just att det var augusti 2008.
Uppe i över 3 år sedan dess i alla fall.
(Någon dag här och där utan epost räknas inte...:rolleyes: )

Då beställde och betalade jag hotell på FS-Data.
Hade dock inte tid och ork att flytta allt dit
så det blev dubbla hotell i någon år.
Varav ett helt tomt. :arsele

Perfekt. Loopia kuwkar ur och jag betala 2000:- extra i någon år.
Vi fick iofs några millibyte extra mailutrymme. Men iom att jag aldrig
varit i närheten av gränsen innan så var det som att ge hårspray
till en flitskallig. Tack Loopia! Jävla BDSM-kund man är. :huvet

/e

Har firmans hemsidor och mail på loopia och det är fan inte muntert när man riskerar att missa affärer pga av att mailhelvetet krånglar.
Lurar på att byta till annat webhotell men vet inte vad som är bättre för ungefär samma pengar.

Kan inte vara stora affärer om webhotellet inte får kosta... ;)

Loopia är väll knappast gratis som webhotell?
Jag brukar köra Manufrog och det är nästan gratis :).

Sa aldrig att det var gratis heller.
Men är det så att man riskerar att tappa affärer så kanske man skall ha andra parametrar att gå efter när man letar hostingleverantör än bara pengar... självklart skall man inte slösa pengar men loopia ligger ju inte direkt i topp vad gäller tillförlitlighet.

Hmm. Gmail exempelvis, som är gratis, är inte bra? ;)

Beror på, har du läst deras villkor? T.ex. så är det rent olagligt för kommuner att använda google för sina tjänster om de inte får omskrivna villkor.

Vad jag menar är såklart att det får vara gratis/billigt men det kanske inte är det man skall sätta som parameter som man använder det för business, då skall man hellre titta på tillgänglighet, mobilitet, stabilitet... just på de punkterna hamnar Google högt på listan men det kan falla på annat.

Vem vill göra affärer med någon som har gmail?

Support på msn?

Ganska många. T.ex. har Cap Gemini gått över till Googles plattform.
Att man använder Google betyder inte att man måste ha gmail.com som mailadress, du kan mycket väl lägga över din egna domän dit. Detta gäller även privatpersoner med egna domäner likväl som företag.

Ganska många. T.ex. har Cap Gemini gått över till Googles plattform.
Att man använder Google betyder inte att man måste ha gmail.com som mailadress, du kan mycket väl lägga över din egna domän dit. Detta gäller även privatpersoner med egna domäner likväl som företag.

Menade i huvudsak just en xxx@gmail.com finns även gott om företag som kör fluffan67@hotmail.com.

Sen känns det inte rätt att använda google mail om man nu har ett internationellt företag med hög sekretess, men det är en annan femma.

Loopia är som sagt inte gratis.
Spelar väl ingen roll hur stor eller liten affär det är man förlorar...

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti