Long Way Round

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag maste bara rekommendera en bok :tummenupp . Feeeel foooorum skriiiker folk, men nej, inte denna gang :hihi for det handlar om motorcycklar och karleken till dessa underbara maskiner :yoparty .

Boken heter Long Way Round och e baserad pa resan som Ewan McGregor och Charley Boorman (bada skadisar) gjorde jorden runt pa sina hojar. Jag har last 26 sidor och redan skrattat, nickat igenkannande, gapflabbat och ryggat tillbaka bara av tanken av vad som skulle kunnat handa. Mitt rad till alla som alskar hojar ar att SPRINGA..eh..(KoRA FORT SOM FAN) o kopa denna bok (eller kolla in serien, om den gar pa SVT, annars kommer den nog pa DVD snart).

Och Urban Tiger, jag har provat ALT+kod for att kunna skriva pa svenska men INGET FUNKAR JAG BLIR GAAAAAALEN :3freak :3freak (jag har en laptop (VAIO) men det spelar val ingen roll, eller??) :död

Kraaaaam

Mjasså det är en bok också? Skall helt klart se till att ett ex. hamnar i min ägo snart :)

TV-serien är också ruskigt bra och kan rekommenderas! Tror hela serien finns att ladda ner som torrent... Serien har även kommit i en utökad version (kanske på DVD?)

...första sju avsnitten fanns på Torrentspy. Annars vet jag att den finns på DVD också (iaf originalversionen).

Sad Glad skrev:
...första sju avsnitten fanns på Torrentspy. Annars vet jag att den finns på DVD också (iaf originalversionen).

Jag har inte sett serien men jag kann knappt vanta dess jag gor det. Boken e skitbra. Deras forsta hojminnen och en massa anekdoter berattas....fan man sitter bara och ler hela tiden och tanker...det e ju jaaaaaaag!! :)

Kop!!! (jag lanade den av en snubbe pa jobbet men jag skall kopa den sjalv). Om den inte finns i Sverigen sa PM'a sa skickar jag den. :tummenupp

Den boken verkar ruskigt bra! Har sett reklam för den i Performance Bikes.
Jag får änna ta och köpa den nu när den blivit rekomenderad och allt.

Hos mig fungerar "Alt + shift" :)

Jag har både boken och DVD-serien och dom är ju skitbra! Ewan McGregor är hur kool som helst! Massor med roliga upplevelse... Fem stjärnor! :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Är det en serie? Trodde det var en film.. hursomhelst så beställde jag dvd:n från Duke för några dagar sedan. Har velat se den länge men inte fått tummen ur förräns nu.

Nursey: Har du provat att ändra tangentbordslayouten till svenska? Vet inte riktigt hur man gör det, men kolla på Google.

Serien är utgiven som en dubbel-DVD och finns att både köpa och ladda ner.
Long Way Round har fungerat som bra inspirationskälla för resan vi skall göra nu till sommaren. Mer om resan hittar man om man följer länken nedan.

Vi ska förresten stå på Bilsalongen i Sthlm nu nästa vecka. Ni hittar oss i monter C13:21. Jag kommer finnas där söndagen 2 april och söndagen 9 april. Kom förbi och växla några ord om ni har vägarna förbi!

Starstriker skrev:
2042247 Serien är utgiven som en dubbel-DVD och finns att både köpa och ladda ner.
Long Way Round har fungerat som bra inspirationskälla för resan vi skall göra nu till sommaren. Mer om resan hittar man om man följer länken nedan.

Vi ska förresten stå på Bilsalongen i Sthlm nu nästa vecka. Ni hittar oss i monter C13:21. Jag kommer finnas där söndagen 2 april och söndagen 9 april. Kom förbi och växla några ord om ni har vägarna förbi!

Weheeey trådlyft :banana
Måste säga att jag älskade boken, men läs den på engelska. Satt ofta på rasterna på jobbet och garvade så tårarna rann. Mkt underhållande läsning. Har även DVDn.

Strikerboy, det närmar sig snabbt nu..faan vad kul. Har ni offroad tränat ännu?

Nursey skrev:
1565106Och Urban Tiger, jag har provat ALT+kod for att kunna skriva pa svenska men INGET FUNKAR JAG BLIR GAAAAAALEN :3freak :3freak (jag har en laptop (VAIO) men det spelar val ingen roll, eller??)

Fortfarande problem? har du installerat svenska på den så måste du byta språk bara...

niuck skrev:
2079800 Ahh, fint, det blir dvd och bok av det där också sen.

Härligt. Var läste du att det skulle bli en bok förresten?

Till er som inte läst Jupiter's Travels av Ted Simon så kan jag rekommendera den också. Jag håller på med uppföljaren Riding High för tillfället och nästa år kommer han ut med Jupiter's Dreams. Den sistnämnda handlar om samma resa fast trettio år senare :)

www.jupitalia.com

Sad Glad skrev:
2079886 Härligt. Var läste du att det skulle bli en bok förresten?

Till er som inte läst Jupiter's Travels av Ted Simon så kan jag rekommendera den också. Jag håller på med uppföljaren Riding High för tillfället och nästa år kommer han ut med Jupiter's Dreams. Den sistnämnda handlar om samma resa fast trettio år senare :)

www.jupitalia.com

Jag hittade det på http://www.racetodakar.com/ under "The Dakar" sen Overview.

"Charley's experience will be captured in a TV series, DVD and book. This unique media project will look into all aspects of competing in the Dakar including the groundwork for the race through the bike preparation, physical training, a practise rally raid and logistics."

Tack för tipset på Long Way Round.

Underhållande och inspirerande.

Finns det något annat, liknande, roligt att se nu innan hojsäsongen startar på allvar? Jag tänker MC, äventyr och serie/film/TV!

//Niclas

Veratio skrev:
2086362 Tack för tipset på Long Way Round.

Underhållande och inspirerande.

Finns det något annat, liknande, roligt att se nu innan hojsäsongen startar på allvar? Jag tänker MC, äventyr och serie/film/TV!
//Niclas

Har precis börjat läsa Rossi's biografi..återkommer då jag läst klart :tummenupp

Nursey skrev:
2086393 Har precis börjat läsa Rossi's biografi..återkommer då jag läst klart :tummenupp
Då kan jag som förhandsinformation berätta att roadracing, som Rossi kör, innebär att man kör runt på en asfalterad bana. Många varv.

valmers skrev:
2086398 Då kan jag som förhandsinformation berätta att roadracing, som Rossi kör, innebär att man kör runt på en asfalterad bana. Många varv.

Fan vilken tur att du berättade det :tummenupp
Det var ENDURANCE :4skrika jag frågade om och jag har lärt mig mycket sedan dess :7peta

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti