Loncin 150cc går dåligt

Huvud var 54. Låg 15. Jag behöver huvud 91, låg 35. Går dem att borra? Mäts storlekar i flöde eller hur funkar de?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Menar mät upp de fysiska måtten längd, bredd, gänga. Då är det större chans att hitta rätt sort.
 
Ja får göra de. Trodde de bara kom i ett mått. Pilotmunstycket verka lätt att hitta, däremot huvudmunstycket har ja inte sett någonstans än


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Bara så du inte missar det men på bilden sitter ditt huvudmunstycke kvar i emulsionsröret. Blir nog lättare att hitta då ;)
 
Så emulsionsröret har en storlek och huvudmunstycket en storlek?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Haha nu ser ja va du mena! De e ju för fan ett vanligt standard huvudmunstycke, ja tog ut hela skiten å tänkte inge mer på de. Men de finns olika storlekar på emulsionsrören?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
OM du ska mäta upp huvudmunstycket blir det enklare om det är löst och inte fastskruvat?
 
Orkar inte läsa allt men om jag uppfattade det rätt så har du fått fugen att fungera , tändstift bytt, hela insuget kollat. Blöddrar den och går ojämn när du gasar mycket? I så fall ta bort ljud dämparen det kan vara så att innanmätet packat ihop. Fast du lyser med ficklampa så kan det vara fel så ta bort den och provkör.
 
OM du ska mäta upp huvudmunstycket blir det enklare om det är löst och inte fastskruvat?

Ja haha ska ta bort å kolla. Då är ju röret 91 och huvudmunstycket har nåt annat som ja inte vet än. Ska kolla så fort ja få tid.
 
Orkar inte läsa allt men om jag uppfattade det rätt så har du fått fugen att fungera , tändstift bytt, hela insuget kollat. Blöddrar den och går ojämn när du gasar mycket? I så fall ta bort ljud dämparen det kan vara så att innanmätet packat ihop. Fast du lyser med ficklampa så kan det vara fel så ta bort den och provkör.

Ja den funkar å går, flödar inte över som förut tex. Men tvekar vid högre varv, misständer å hostar vid maxvarv i alla växlar, baktänder vid motorbroms. Ska kolla bestyckningen riktigt först eftersom ja har bytt gasare. Ska kolla dämparen också.
 
9684cdd12a8c0eff890eda7bed63551d.jpg
detta är huvud,56. Och låg 15 som sitter i nu.

Gamla org gasare hade huvud 91 och låg 35. Känns som den går lite torrt just nu då med för lite bestyckning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Har du ren gång på låga varv behöver du inte ändra lågfarten. 56 låter magert spontant. Du borde ha ganska vitt stift på fullgas då.
 
Var å köpte ett 90 högfart. Märker ingen skillnad på lågfart just men sätter väl in de som brukade vara tänkte ja. Får mest troligt beställa då lågfartsmunstycket verkar vara mer mot de ovanliga


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
detta är huvud,56. Och låg 15 som sitter i nu.

Gamla org gasare hade huvud 91 och låg 35. Känns som den går lite torrt just nu då med för lite bestyckning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det är helt normalt att det kan skilja mycket i munstycken mellan olika förgasartyper. Faktorer som påverkar är att tillverkare kan ha olika kriterier för att ange storlek. En del anger en siffra som representera flöde och andra kan mena 1,0 mm med ett 100-munstycke. Sedan beror munstyckets storlek på hur emulsionsröret är gjort. En del har hål på sidorna så att man använder ett litet huvudmunstycket för finjustering. Emulsionsrören kan dessutom skilja på om en förgasare är gjord för 2T eller 4T.

Samma för lågfarten, det går inte att jämföra rakt av.

Det normala är att grundbestyckningen är hyfsat bra men att man får gå ner lite i storlek. Tillverkarna tar till några nummer för stora munstycken för att hålla ner risken för härdsmälta p.g.a. mager blandning.
 
Det är helt normalt att det kan skilja mycket i munstycken mellan olika förgasartyper. Faktorer som påverkar är att tillverkare kan ha olika kriterier för att ange storlek. En del anger en siffra som representera flöde och andra kan mena 1,0 mm med ett 100-munstycke. Sedan beror munstyckets storlek på hur emulsionsröret är gjort. En del har hål på sidorna så att man använder ett litet huvudmunstycket för finjustering. Emulsionsrören kan dessutom skilja på om en förgasare är gjord för 2T eller 4T.

Samma för lågfarten, det går inte att jämföra rakt av.

Det normala är att grundbestyckningen är hyfsat bra men att man får gå ner lite i storlek. Tillverkarna tar till några nummer för stora munstycken för att hålla ner risken för härdsmälta p.g.a. mager blandning.

Tackar!

Menar bara att den gick skit med 56 högfart så sätter i 90 som de brukade vara sen få man se. Lågfart hittar ja inte 35 i den modellen enl bild så får bli att ja beställer 30. Rätt nära sen på lågfart spela de mindre roll.
 
Beställt 30 lågfart från bra i gasen. Uppdaterar om hur den funkar efter bestyckningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Bytt till 90 nu men fortf samma skit med att den tvekar å bluddrar/hackar/baktänder vid fullgas. Även då jag trycker ut 1ans växel å lägger i 2an så kommer hela 2ans register blöddra å tveka tills ja antingen släpper gasen eller lägger in 3an. Mellanregister i normal fart så går den bra. Choka gör ingen skillnad vid fullgas.

Ventilerna är ställda, 0.10 insug/ 0.13 avgas. Kompar 12

Vad mer bör ja kontrollera? Nålen står i mittläge. Så här ser stiftet ut efter fullgas 2ab med denna dåliga gång
da056ea32c3f2f56db301249c97be695.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top