LOL generationen..

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Vet inte om ni stött på det här sjukliga betendet..ja och polarna drar ibland till så kallade Internet Cafen, rena Lan spel ställena alltså. Så sitter det ibland ungar på 12 till 16 där och spelar..

helt pötsligt hör man "LOL fan va kul" eller bara "LOL" Alltså ungarna skrattar inte längre..dom säger LOL, det e ju fan sjukt! nån som hört det där? eller är det bara i stockholm de finns?

Jocke W skrev:
Vet inte om ni stött på det här sjukliga betendet..ja och polarna drar ibland till så kallade Internet Cafen, rena Lan spel ställena alltså. Så sitter det ibland ungar på 12 till 16 där och spelar..

helt pötsligt hör man "LOL fan va kul" eller bara "LOL" Alltså ungarna skrattar inte längre..dom säger LOL, det e ju fan sjukt! nån som hört det där? eller är det bara i stockholm de finns?

Jag har kommit på mig själv med att säga "iofs" istället för "i och för sig"...

Men att säga LOL är fanimej att överdriva... Jag skulle nog inte tro att ett skämt jag nyss dragit gått hem om den som lyssnar svarar med att säga : "gapskratt"

jag gick i en klass for datanørdar på gymnasiet, där var det mer regel än undantag att
använda sig av e-førkortningar vid vanligt samtal... :ätapiller

- Ping
- ja?
- omg!
- wtf?
- du är lam!
- lol
- (sista personen lägger huvet på sne och ler)

jag har flera klasskamrater som säger "lol" etc.. blir lika förbannad varje gång jag hör det! De är ju ändå 20-22 nånting.

scud skrev:
jag har flera klasskamrater som säger "lol" etc.. blir lika förbannad varje gång jag hör det! De är ju ändå 20-22 nånting.

Bergis att dom även är ägare till en "vikmobil"! Det går ju inte att använda begreppet fjortis och få nån tyngd i ordet så polaren myntade ett nytt: Vikmobilstyle. Kolla nästa gång ni ser en fiktig "fjortis", oavsett ålder, och stå och snacka i luren "ja ba, sen ba åååååhhhhhhh, han ba vaddååå??" så kan du ge dig faan på att det är en vikmobil!

juha01 skrev:
Bergis att dom även är ägare till en "vikmobil"! Det går ju inte att använda begreppet fjortis och få nån tyngd i ordet så polaren myntade ett nytt: Vikmobilstyle. Kolla nästa gång ni ser en fiktig "fjortis", oavsett ålder, och stå och snacka i luren "ja ba, sen ba åååååhhhhhhh, han ba vaddååå??" så kan du ge dig faan på att det är en vikmobil!

Fan! Jag som har en vikmobil.... :huvet

AndersJohansson skrev:
ROFL :rofl

Kolla på sporthoj och du finner det i diverse kortkomandon :hihi

Ja, men SH är väl fortfarande ett forum på nätet... Det är väl ingen som ifrågasatt existensen av den typen av förkortningar och uttryck på nätet utan hela tråden handlar väl om när dessa uttryck plötsligt börjar användas i tal...

När en person säger "- LOL" istället för att faktiskt skratta så han viker sig dubbel....

En anledning till detta tror jag är att det gått inflation i själva begreppet "Lol" på sin hemmaplan, internet.

Alltså, inte ens de som skriver "lol" skrattar ju när de skriver det. Skrattas det verkligen när de skrivit/läst något så blir det en "omg rofl!!!!111one!!!", och kanske inte ens då har personen i fråga mer än dragit på mungipan.

"lol" är snarare likställt med "fniss", och om någon då pekar på något och säger: "Lol, titta!". Så menar dom egentligen "Titta vad roligt!"

Det är i alla fall vad jag tror är anledningen till att begreppet existerar i talspråk. Det används liksom mer som ett begrepp för någonting roligt snarare än i sin bokstavliga betydelse. Ungefär som när någon säger "Jag skrattade ihjäl mig"....uppenbarligen gjorde de faktiskt inte det eftersom de fortfarande lever.

Språket lever och utvecklas :)

juha01 skrev:

Jag har vikmobil. :yoparty

Jag är 34 och utbrister lol ibland IRL....inte till vänner iofs, oftast när jag torskar en hygglig pokerpott på internet.

Jag är 30 och utbrister LOL ibland IRL. Ibland till vänner men också när jag vinner en hygglig pokerpott på internet.

Vår svensklärare hade en skylt idag på avslutningen där det stod "LOL, tyst n00bs!". Hon brukar även säga "lol/stfu/wtf" ibland. Så det så. Hon är inte så gammal, skall nog tilläggas. :gnissla

Som någon sa, ja språket utvecklas..tycker det e lite synd att det utvecklas till förkortningar bara..

Tjet skrev:
Vår svensklärare hade en skylt idag på avslutningen där det stod "LOL, tyst n00bs!". Hon brukar även säga "lol/stfu/wtf" ibland. Så det så. Hon är inte så gammal, skall nog tilläggas. :gnissla

OMG! BILD FFS! :4skrika

Back