lokalhyra

Kyckling skrev:
Sa inte herr kassören att man kunde betala hur mycket/lite man ville bara det blev minst 300:-/kvartal?
Jag är lite lat så pyntar mycket men sällan. :D

Så kanske han sa. Men eftersom betalningsmoralen i PBR är lite si å så kanske vi ska bestämma något så att alla vet exakt vad som gäller.

Har precis satt in 200 spänn till.

Det är ju fortfarande många som inte betalt för en enda månad och vi har redan fått vår andra KVARTALS-räkning. Det håller ju inte i längden! :4skrika

Vad har vi för uppsägningstid på lokalen om vi inte får in pengar från medlemmar?

Skall förtydliga lite:

För lokalen betalar vi - kvartalsvis - 750:- i månaden. Således har vi förra gången betalat 1500:- för nov + dec, samt den här gången 2250:- för jan-mars.

För att gå med jämnt skägg behövs alltså att minst åtta medlemmar betalar 100:- var i månaden.

Vi sade från början att det var ok att betala när som helst inom kvartalsperioden, tex 100:-/mån eller 300:-/kvartal direkt. Det tycker jag fortfarande är ok, men givetvis skall hela beloppet vara betalt INNAN nästa kvartalsräkning kommer, så att kassan åter är plus minus noll till före nästa betalningsperiod.

OBS att jag ser det inte som mitt jobb att tjata på er, utan förutsätter att ni själva kan sköta detta utan påminnelser. Vill bara påminna om att lokalen inte står på PBR, utan på Tengil, och att sena betalningar mm drabbar honom personligen.

Utifrån hur det sett ut hittills så råder jag också dig Tengil att börja kolla hur lång uppsägningstid det är på lokalen.

Kjelle skrev:
För att gå med jämnt skägg behövs alltså att minst åtta medlemmar betalar 100:- var i månaden.

Det är inte så kul om samma 8 personer får betala varje gång. Vi är ju 16 medlemmar i PBR...

Poängen med en hundring i månaden var att PBR-kassan skulle gå lite plus så vi kan göra något skoj för det senare.

Jag håller med att du ska inte behöva tjata varje gång det ska betalas en räkning. Så svårt är det ju inte att sätta in 300 spänn per kvartal.

Kjelle skrev:
Skall förtydliga lite:

Utifrån hur det sett ut hittills så råder jag också dig Tengil att börja kolla hur lång uppsägningstid det är på lokalen.

När jag skrev på kontraketet var jag så förutseende att jag samtidigt sa upp det efter sex månader. Om vi vill ha lokalen längre är det bara vi förlänger.

Kjelle: Bra att du uppdaterat listan :tummenupp

1. Erik, 3 mån = 300 spänn
2. Mattias 1 mån = 100 spänn
3. Kycklo 3 mån = 300 spänn
4. Rainy 2 mån = 200 spänn
5. Mario 1 mån = 100 spänn
6. Tengil 5 mån = 500 spänn!

Nu är pengar för kvartal nr.2 ivägskickade. :tummenupp
De borde dyka upp frammåt måndag.

2. Mattias 1 + 2 mån = 100 + 200 spänn
3. Kycklo 3 + 3 mån = 300 + 300 spänn
5. Mario 1 mån = 100 spänn
7. Lövis 1 mån = 100 spänn
8. Blom 3 mån = 300 spänn

2. Mattias 1 + 2 mån = 100 + 200 spänn
3. Kycklo 5 mån + medl.avg. = 600 spänn
5. Mario 1 mån + 1 mån = 200 spänn
7. Lövis 5 mån + medl.avg. = 600 spänn
8. Blom 3 mån = 300 spänn
9. Stefan 5 mån + medl. avg. = 600 spänn
10. Aero 4 mån = 400 spänn
11. Gaffa 5 mån + medl.avg. = 600 spänn
12. Kjelle 3 mån = 300 spänn

Grön färg = skuldfria (en stund, vill säga). :tummenupp

Kjelle skrev:
hur mycket skall vi betala per skalle framöver, när vi håller till i din källare? :7peta

1500 kr per skalle tror jag blir lagom. Per månad alltså... :rolleyes:
Men då ingår inga toalettbesök på övervåningen! Kostar extra. :D

ja det här med lokalen är ju som det är.. 8st=100kr var så går det runt. vi är ju fler än 8st ska vi lägga 100 eller 80kr var? har runken och noice betalat?om inte kan du skicka ett pm till dom.

blom skrev:
ja det här med lokalen är ju som det är.. 8st=100kr var så går det runt. vi är ju fler än 8st ska vi lägga 100 eller 80kr var? har runken och noice betalat?om inte kan du skicka ett pm till dom.

om alla lägger 100 kr varje månad så blir det lite över som vi kan köpa saker för sen, typ drickakyl, tv eller vad som helst... 100 kr håller jag på

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu