Lokala hinder på vägarna, lämna tips!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Har senaste dagarna fått en och annan "aha-upplevelse".. Det har varit felskyltade vägarbeten. Hål i vägen.. Ombyggnationer kors och tvärs, tjälskott etc.

Tipsa gärna om lokala trafikhinder här !

Mina senaste tips:

-taskigt lagad asfalt på henriksdalsbron + rullgrus = halt
-gamla värmdövägen, asfaltsomläggning i höjd med skvaltan! är det mörkt så kan man bli väldigt överaskad om man gasar på i riktning mot värmdö! för asfalten är borta från och med slutet av en raka, vid preem, där man gärna brassar på..
-motorvägspåfarten från saltis till väg 222 mot sthlm city, förmodligen dieselspill, halt som tusan + röd asfalt!
-efter västerbron, om man ska ner till söder mälarstrand, något spill från lastbil, ser ut som vit målarfärg, se upp!

Kom gärna med fler..

(och gör gärna till sticky)

flera jag känner har råkat illa ut senaste tiden.. man kan väl göra nåt för att påverka eller göra folk mer medvetna, finns massor hinder som kan dyka upp plötsligt!

Last edited:
glömde:

060605, 00.15 - centralbron, ngt spill, ev glykol, i kurvan ut på centralbron i riktning mot slussen, från klaratunneln. jag fick lätt framhjulssläpp...tack och lov -bara strax över laglig fart.

:död :4skrika

--
Samt: mellan tungelsta centrum och bulten, så finns enl rykten ett typ av hem, eller "hangout" för döva och andra trasiga människor, finns inga skyltar om det.. Hade ingen aning om det förrän förra veckan, inte heller lagt märke till konstiga människor där genoom de åren man åkt hoj. Jag höll iaf på att köra på en förvirrad dam i medelåldern, som gick ut i vägen utan att riktigt se sig för. Många gånger man tar för givet att personer som går över vägen, skall skynda på, eller backa - för att man tror att man hörs väl....eller syns. Visst hon såg nog mig, vid första kollen, då var jag långt bort, jag antog att hon hörde att jag närma mig, men icke. Jag hade lite marginal, men men, varning för! Hade jag kört 30-40 km/h fortare, så hade smällen varit ett faktum. Vet inte hur jag ska beskriva fotgängarens agerande, men det var förvirrat.. Hade knappast uppstått om personen ifråga varit frisk. Har ett svagt minne av att personen ifråga var förvirrad och tog nåt kliv fram å tillbaka, som orsaka min tokhårda inbromsning. Gled förbi i gångfart, hennes blick var helt tom, som om hon inte hade en anl att gå över vägen. Såg ut som att hon inte visste vart hon befann sig överhuvudtaget. Läskigt.....

Tänk på saken om ni åker där. Och ser ngn som ska gå över vägen. Ha det i åtanke. Man tycker ju att man alltid ser sig om, men situationen ovan vart läskig för att personen ifråga var sjuk/förvirrad.

Last edited:
Tydligen inte så många som vill dela med sig.,. nåja, här är ett till:

-jordbro, rondellen... påväg mot bulten, grop i asfalten, höll på att gå omkull där i förrigår. kanske 30 meter från rondellen, i riktning mot slingerbulten.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back