Logga kommandotolken

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Finns det något sätt som man kan logga vad som händer i kommandotolken? Helst med klockslag också.

Tack på förhand, :tummenupp
Emil
 
Du kan logga allt som händer på datorn, vad använder du för OS ? och varför vill du logga just kommandotolken ?
 
EBS skrev:
Finns det något sätt som man kan logga vad som händer i kommandotolken? Helst med klockslag också.

Tack på förhand, :tummenupp
Emil

Du kan inte "utifrån" logga vad som matas ut i kommandotolken. Stdout i cmd.exe tillåter inte sånt, men om du bara vill köra något kommando i kommandotolken och fånga output i en loggfil kan du väll helt enklet parsa den till en textfil.

Exempel:

c:\jalla.bat > logfilen.txt

Alternativt om du vill mellanbehandla datat kan du alltid köra en stdin-tolk av valfritt slag och sedan mata ut det du vill ha i loggen, t.ex. program A körs, program B fångar program A's output, lägger till en timestamp och puttar ut det snyggt till antingen en fristående loggfil, alternativt parsa vidare till event-loggen.

exempel:

c:\a.bat | b.bat > loggfil.txt
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top