Loctite 128500

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Någon som vet något om just det här?
Enda jag hittar på nätet är ett datablad på tyska
http://images.mercateo.com/pdf/Knust... - SDB.pdf

Någon som förstår?

Behövde gänglåsning till en skrammelhojj och fick det här från en kompis. Verkar vara något lim av något slag, kommer jag någonsin få loss skruvarna och bultarna igen? :näsblod

Shear strength (GBMS): 22 N/mm² hittade jag någon annanstanns, undra om M5-M6 klarar av 20-30Kg utan att knäckas (vart lite generös när bensin ångorna piggade upp mig)

Last edited:
Räcker det inte med dom vanliga? Brukar använda normal = blå gänglåsning . Gör rent ordentligt innan bara.

Leta upp en bult och mutter och sätt en droppe på gängan och prova skruva upp den några timmar senare. :tummenupp

Förvisso hade det nog räckt med blå-locktite eller vanliga röda.
Men jag får försvara mig med att jag inte har någon locktite och enda sättet att få tag på det förutom att köpa en snuskdyr flaska var att låna av en kompis som sa sig ha locktite.

Får se om jag ändå inte ska köpa en flaska genom jobbet imorrn, kan vara bra till nästa gång så man slipper limma ihop gängorna :död

Provade faktiskt att limma en bult igår, enda jag hittade med passande mutter var en sketen M3´a, men dränkte in den ordentligt. Får väll anta att kan jag lossa den med handkraft så är det nog lungt med resten på gegg-moppen.
Fick ta loss soppakranen igår, läckte som ett såll märkte jag och på låsmuttern till den hade jag satt det här, satt inte så jäkla hårt.

Men bensinen som jag slog i 4h senare kanske löste upp det....

Edit: Provade dra loss M3´an jag limmade igår. Det satt ok faktiskt, inte bombsäkert men i klass med vanliga röda, lite starkare kanske.
Så hojjen går nog att skruva ner den dagen jag vill :banana

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back