Lockarp

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Va nere och kollade lite när folk körde på Lockarps banan idag!
Verkligen schyst bana! Tyvärr kom jag ner först vid 13.30 tiden så jag hann inte så så mkt av när folket körde.

Där va en kille på en KTM 525 (?) som va riktigt snabb! :tummenupp Kul att se. Ngn som hänger här eller?

Tänkte köra lite bana nästa år (ja, testa lite iaf!) Så, till er som brukar köra där, vi ses nästa år!
 
jag har inte kört något på lockarp iår.. men blev mycket på sturup ifjol... Hoppas på mycket motard nästa år....
 
jag har inte kört något på lockarp iår.. men blev mycket på sturup ifjol... Hoppas på mycket motard nästa år....
 
Sydskånes Emse har körningar på Sturup Raceway och där har man varit ett antal gånger i år. (Tills jag skadade foten , sen fick jag vila foten sa doktorn.)
 
Känner hasse och jane som har sydskånes emse.. Så har kört där en del... Men har jobbat alla körningar i år... tyvärr..
 
Sturup raceway, vad är det för typ av bana? Finns det ngn hemsida eller ngn som har lite bilder?

Hur är det med ljudkrav på Lockarp & Sturup? Där va ju några hojar på Lockarp som lät ganska friskt, vilket man skulle kunna säga att min oxå kör! Man vill ju inte köra ner för att få reda på att man inte får köra! :eek:
 
Chris Husky skrev:
Sturup raceway, vad är det för typ av bana? Finns det ngn hemsida eller ngn som har lite bilder?

Hur är det med ljudkrav på Lockarp & Sturup? Där va ju några hojar på Lockarp som lät ganska friskt, vilket man skulle kunna säga att min oxå kör! Man vill ju inte köra ner för att få reda på att man inte får köra! :eek:

Här kommer adressen till hemsidan för Sydskanes Emse, där finns också en länk till en banskiss samt en del bildlänkar.

Hemsida: http://www.sydskanesemse.nu/
 
Lockarp har en maxgräns på 98 db nu.
tyvärr :gråta



Chris Husky skrev:

Hur är det med ljudkrav på Lockarp & Sturup? Där va ju några hojar på Lockarp som lät ganska friskt, vilket man skulle kunna säga att min oxå kör! Man vill ju inte köra ner för att få reda på att man inte får köra! :eek:
 
Sillen skrev:
Lockarp har en maxgräns på 98 db nu.
tyvärr :gråta

Jo jag tror jag läst ngt om det på soe eller nått sånt, men där påstod ngn att det gällde utanför banan, och inte hojarna!?
Hur det egentligen ligger till vet jag inte, men jag kan aldrig tänka mig att alla hojar som körde där i lördags klarade ngn 98dB gräns! :fakta

Ngn som vet vad som gäller på sturup?
 
Chris Husky skrev:
Jo jag tror jag läst ngt om det på soe eller nått sånt, men där påstod ngn att det gällde utanför banan, och inte hojarna!?
Hur det egentligen ligger till vet jag inte, men jag kan aldrig tänka mig att alla hojar som körde där i lördags klarade ngn 98dB gräns! :fakta

Ngn som vet vad som gäller på sturup?

Det är väl bra om det inte dånar allt för mycket men iof ligger banan vid flygfältet = inte så mycket bebyggelse runt.

När motarderna kör har vi propparna i :p

Klubben har satt maxgräns 200 medlemmar och nu är det fullt, du får sätta dig på standby lista.
 
Klubben har satt maxgräns 200 medlemmar och nu är det fullt, du får sätta dig på standby lista.

Men du behöver inte vara medlem för att köra. Den som är medlem har förtur till körningarna men är där platser kvar
i de olika grupperna så är det bara och gasa.
(Rätta mig om jag har fel.)
 
GSXR1100R skrev:
Det är väl bra om det inte dånar allt för mycket men iof ligger banan vid flygfältet = inte så mycket bebyggelse runt.

När motarderna kör har vi propparna i :p

Klubben har satt maxgräns 200 medlemmar och nu är det fullt, du får sätta dig på standby lista.

Efter ha läst lite på www.sydskanesemse.nu
så verkarde det inte vara några problem att vara med på arragemangen trots att man inte va medlem, bara att man fick hosta upp med lite mer cash!? ...eller jag kanske missuppfattade hela grejen?
 
Chris Husky skrev:
Efter ha läst lite på www.sydskanesemse.nu
så verkarde det inte vara några problem att vara med på arragemangen trots att man inte va medlem, bara att man fick hosta upp med lite mer cash!? ...eller jag kanske missuppfattade hela grejen?
Stämmer bra, dock får man endast köra i mån av plats, medlemmar har förtur, men motardgruppen brukar inte vara full, iof så kommer bullergränsen på Lockarp att ge motarderna problem, svårt att få tyst på en stånka kanske?
 
GSXR1100R skrev:
Stämmer bra, dock får man endast köra i mån av plats, medlemmar har förtur, men motardgruppen brukar inte vara full, iof så kommer bullergränsen på Lockarp att ge motarderna problem, svårt att få tyst på en stånka kanske?

Låter ju lovande iaf! Hoppas där finns plats över till en trevlig Halmstad-bo! :crash

Jo är det 96 eller 98 dB som gäller på lockarp så kan jag bara glömma köra där om jag inte slänger på org. pipa. Men som sagt, vissa säger ju att det är utanför banan ljudkravet gäller. Då ska det vara lugnt! Jag kan ju inte tänka mig att vissa av dom som körde i lördags höll sig till några 96/98dB mätt vid hojen :confused:
 
Chris Husky skrev:
Låter ju lovande iaf! Hoppas där finns plats över till en trevlig Halmstad-bo! :crash

Jo är det 96 eller 98 dB som gäller på lockarp så kan jag bara glömma köra där om jag inte slänger på org. pipa. Men som sagt, vissa säger ju att det är utanför banan ljudkravet gäller. Då ska det vara lugnt! Jag kan ju inte tänka mig att vissa av dom som körde i lördags höll sig till några 96/98dB mätt vid hojen :confused:


Det är 95 eller 96 dB som gäller för Lockarp.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top