Lobbyverksamhet, eller garagemys med Teddy

GuW skrev:
Jag kan inte ens hantera hjulmuttrarna till en Scania om jag har handskar på mig, och när jag jobbade som meck på just Scania så testade vi olika "kemiska skyddshandskar", d.v.s krämer man smorde in sig med innan man meckar.
(jag klarar inte ens av dom tunnaste latexhandskarna)

Låter ovanligt vettigt kan någon försöka finna vad detta är för en produkt mina försök på google har varit fruktlösa....

Boris JR skrev:
Så det som Guw beskriver som kemiska skyddshandskar är eg bara vanlig handrengöring?
:va

"Hand Care" eller "Skyddsskum för händerna" heter den. Art:36-981. 59:90.

Handrengöring heter "Handrengöring" Art:36-980 1L. 29:90, 36-982 5L. 109:-.

Boris JR skrev:
Så det som Guw beskriver som kemiska skyddshandskar är eg bara vanlig handrengöring?
:va
Ursäkta mig, jag missförstod det hela, jag trodde vi pratade om den moderna varianten av tvål-och-kaffesump.

Axxexs skrev:

Handrengöring heter "Handrengöring" Art:36-980 1L. 29:90, 36-982 5L. 109:-.

Vilken kanonprodukt om den nu är så bra som det beskrivs, skall skicka gubben min på shoppingrunda till biltema....

Axxexs skrev:
"Absorberas snabbt in i huden"

In i huden? hoppas det bara är biltemareklamsnack. Använder gärna produkten om det blir en hinna utanpå huden. Absorberas det av huden tas det nog snart upp av blodet också.

Bearing skrev:
"Absorberas snabbt in i huden"

In i huden? hoppas det bara är biltemareklamsnack. Använder gärna produkten om det blir en hinna utanpå huden. Absorberas det av huden tas det nog snart upp av blodet också.

Vi hade en tvål på samma firma med texten "vid hudkontakt, skölj med rikliga mänder vatten" Den ingav förtroende....

Jag använde den dock endast i slutet på dagen, eftersom den kemiska skyddshandsken funkade super, men man fick alltid någon fläck där den inte skyddade och där behövdes dundertvålen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti