LMS RR-Träningar 2008

Vi som ska jobba får nog ha mycket kläder på oss i alla fall. Kanske ska ta med skinnstället. :D

Jag jobbar ca 1km från Sviestad +5grader och vit/grå himmel

Enligt SMHI fortfarande inget regn i Linkan idag, regnet kommer imorgon.

Fan långkallingarna är i garaget :mad:
Pax att inte stå i Torparn

Jag tänkte komma och luta mig mot en kvast eller något. Fick man fika eller ska man komma proppmätt?

// Fredrik

Du får mat (typ hamburgare och läsk) under tiden om det hinns med annars i värsta fall vid 20.00. Kaffe också.

Du är välkommen! :) Säg till i Race Office att du vill hjälpa till som funktionär så vi hittar dig.

Å nu öser det ner i Vagnhärad. Efter en snabbtitt på smhi radarbild ska ni nog ha en bra tur om ni inte blir blöta ikväll.

Blå/grå himmel 1km utanför sviestad nu :)
Torrt är det än sålänge
Enligt smhi/resten av väderstationerna ska det inte bli något regn idag

och kallt var det också...

Men kul hur man än vrider o vände rpå det..

Japp kallt kan jag också skriva under på!
Men men, man är väl ingen kärring som somliga andra. :arsele

Min NanoLAP fungerade igår! Skapligt allafall, nu verkar det som att sekundrarna går lite för snabbt på den. :tungan

Tack alla som stod och frös längs banan! :tummenupp

hoppas det är okej att jag lånar tråden lite...
det finns säkert redan en tråd om min fråga bara det att jag inte hittat den..
till nästa sommar är jag sugen på att skaffa en banhoj! fråkan är vilken klass och hojtyp som är bäst för en nybörjare med begänsad ekonomi?? jag har tittat lite på rs250 och zxr4oo
tack på förhand

hoppas det är okej att jag lånar tråden lite...
det finns säkert redan en tråd om min fråga bara det att jag inte hittat den..
till nästa sommar är jag sugen på att skaffa en banhoj! fråkan är vilken klass och hojtyp som är bäst för en nybörjare med begänsad ekonomi?? jag har tittat lite på rs250 och zxr4oo
tack på förhand
Jodå, den frågan är besvarad många gånger tidigare och svaret är att det finns inget svar. Du måste finna en lösning som passar dig. I slutändan handlar det alltid om mål och motivation. Vad vill du åstakomma och vilka uppoffringar är du beredd att göra för att nå dit? Allt handlar om detta. Om du bara vill ut på banan så kör vanliga bandagar. Vill du träna för att bli snabbare, tag licens och kör med din nuvarande hoj. Vill du ha den ultimata körupplevelsen, kör en racer.

Om du vill mäta dig mot andra så tävla i valfri klass, allt tävlande kostar, oavsett klass, det kostar allt du har och lite till. I ärlighetens namn så är SP-klassen inget att satsa på, den kan vara död imorgon och hela tävlingsupplägget är tokigt. En ej gatregad RS250 kommer vara i princip värdelös i samma stund som SP-klassen läggs ner. De två självklara alternativen för en nybörjare med begänsad ekonomi är BoTT och KTM 690 Supermono Cup.

jo kallt,regnit och blåsigt håller jag också med om
men men i regn måste man juh också träna:)

Hur ser det ut på tis.15/4. Ser på hemsidan att det inte finns nå´n dépåvärd ännu. Ska ju bli hyfsat väder. Hoppas det fixar sig.

Back