LMS Roadracing SM 29-30:e Maj

Tidschema är på gång, blir samma upplägg som förra året. 20+40+20 min, samma ordning som på lördag och söndag på klasserna. Jag ska bara få tid att göra schemat också. :)

Masen, det är bara att anmäla sig! Alla andra med för den delen!

125 GP har flest anmälda as of today, 24 st! :banana

125 GP 24 st
125 jr 23 st
SS1000 21 st
SS600 19 st
250 GP 17 st

de e möjligtvis ingen som har 2 sovplatser över som man kan få hyra un sig på?????

Det blir första gången för mig att fota racing på Sviesta. Har de senaste åren krockat med annat. Så det ska bli kul till helgen.

Kanske lika gärna kan fråga här istället för att leta, någon som vet vem man ska maila angående media-ackreditering?

Det blir första gången för mig att fota racing på Sviesta. Har de senaste åren krockat med annat. Så det ska bli kul till helgen.

Kanske lika gärna kan fråga här istället för att leta, någon som vet vem man ska maila angående media-ackreditering?

Det löser vi, be nån leta reda på mig när du är på plats så fixar jag det. :)

Någon som har vägarna förbi Ärla(BB och Lasse A) som ska till SM? Som kan hämta en del gamla däck som jag ska ha?

Kommer betalningsstatus uppdateras en gång till innan fredag eller ska man ta med kvittens på inbetalningen?

förbered dig på ordning och reda och bra service. (dock är deras svarta västar varma i solen):D

och många bra ställen att fota på:tummenupp

gissar att du kommer att ha hittat 10 tal olika bild vinklar (bara i dom 2-3 första krokarna)

125GP 25 st
125Jr 23 st
SS1000 21 st
250GP 19 st
SS600 18 st

Det är kul att det är så många anmälda till "tillväxt" klasserna, men sorgligt att det är så få i SM klassen SS600, förra året var det så många att det vid flera tillfälle blev utkvalning.

Det är kul att det är så många anmälda till "tillväxt" klasserna, men sorgligt att det är så få i SM klassen SS600, förra året var det så många att det vid flera tillfälle blev utkvalning.

tror att sst600 är klassen med flest efteranmälningar på varenda tävling. (och jag har haft fel för så har jag fel igen/den här gången så bli inte allt för skade glad)

Angående besiktning:

Vi kör samma tider som raceoffice, d v s fredag 18-21 och lördag 08-09. Naturligtvis är ombesiktning tillgänglig senare också för de som behöver.

Siffror är det noga med i år, ni som känner på er att ni har väldigt fräsiga siffror bör nog kolla hur det syns på mer än 10 meters håll innan ni försöker besikta. Vi kommer att sälja godkända siffror på plats för de som inte vill använda eltejp som många hade i Anderstorp. ;)

Ni som har nya hojar, glöm inte att göra er av med glykolen.

För att få hojen godkänd måste den vara godkänd vid besiktningstillfället, att säga att man najar bromsarna senare är inte ok.

Går det inte att se pluggar med mera får ni ta av underkåpan.

Förbereder ni er också så går det fortare genom besiktningen.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show