LMS proudly presents: björn-böj, Kobbes-kurva och Pelles påfart

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Nu när dammet lags sig och maskinerna har lämnat bygden kan vi äntligen presentera LMS nya tillskott av böjar, banan har blivit 23 meter längre. Vi tar det från början. Pelle har tänkt och tänkt och på varvräkningstavla 17 växte en ide fram. Björn.e tog och la fram en plan, Kobbe sparkade i gruset och detta blev resultatet. Vi har än i dag inte kunnat köra sträckan men vi har en bra tanke om hur det kommer att bli:

Björns-böj kommer att bli en horribel höger, blind inbromsning och i fall (nästan 2 meter!) som kommer att straffa alla som är övermodiga. Den som ställt in sin fjädring rätt kommer bli belönad, resten kommer att hamna i björnidet. Om du kommer för fort kommer du ha allvarliga problem med Kobbes-kurva, den snabba vänstern direkt efter Björns-böj. Då lär du hamna i en sandgrop som kommer göra Gobi öknen full av avund. Vänstern kommer du att ta i full fart vilt kämpandes att ta din farkost så långt till vänster som möjligt. När du väl har överlevt det kommer Pelles-påfart! Du trycker ner hojen för att få fart mot Bergskurvan. Det kommer gå fort här, du kommer må dåligt efter du insett att du vart för sen på gasen! Tight kommer det vara, men det kanske jag inte behöver skriva. Att det sen är en teknisk kombination behöver jag nog inte påpeka. Välkomna till en ny era!!!


eran vän i mörkret björn.e
 

Bifogat

  • lms 1.JPG
    lms 1.JPG
    41.1 KB · Visningar: 204
  • lms2.JPG
    lms2.JPG
    15.4 KB · Visningar: 181
  • lms3.JPG
    lms3.JPG
    12.3 KB · Visningar: 155
Ser fränt ut. :)
Namnet lobbar du för stenhårt märker jag. Träffen är det enda rätta dock.
 
Vi får väl släppa ut Björn, Kobbe o Peppe i en klunga i nämnd ordning så lär det där med klotningen bli ett faktum med.
 
Ser ju trevligare ut än Falkenbergs kombination iaf. Blir säkert bra! "Träffen" låter ju så jäkla mycket klassisk svensk racerbana så det finns inte.
 
Gillar helt klart svepningen av böjen. Ser smalt ut på bilden, men det kanske är som resten av banan? ;)
 
Efter Per Träff som är den som ritat förslaget och en av de som drivit igenom ombyggnaden i LMS.

Så här är det Björn-böj, Kobbes-kurva, Pelles-påfart = BB,KK,PP som också går i bokstavs ordning. Pelle som ritade bana har självklart en kurva och jag och kobbe som gjorde det största jobbet med att dra banan får var sin, det är inte mer än rättvist. Där av får man också slå på oss tre om man inte skulle trivas med dragningen

björn

Såg extremt smalt ut.

det är bilderna som ljuger den är bredare än den gammla banan :tummenupp

björn
 
Last edited:
Lika smalt som övriga banan...

Så när blir första körningen?


det är bilderna som ljuger den är bredare än den gammla banan :tummenupp

björn

bredare? :D jag har inte kört sviestad på länge, men övriga banan är alltså ännu smalare? :lol heheh... fast sviesta har ju sin charm ändå. :)
 
Last edited:
Jasså.. hmm okej. Behöver köra in Aprilia-motorn.

När får man höra om det är 100% att det blir på tisdag? Jag hörde något om att det endast var preliminärt inför tisdag...
 
Jasså.. hmm okej. Behöver köra in Aprilia-motorn.

När får man höra om det är 100% att det blir på tisdag? Jag hörde något om att det endast var preliminärt inför tisdag...

På tisdag blir det träning men på gamla sträckningen.
Nya börjar vi använda den 8:e maj då det inte är någon träning den 1:a maj.
 
Så här är det Björn-böj, Kobbes-kurva, Pelles-påfart = BB,KK,PP som också går i bokstavs ordning. Pelle som ritade bana har självklart en kurva och jag och kobbe som gjorde det största jobbet med att dra banan får var sin, det är inte mer än rättvist. Där av får man också slå på oss tre om man inte skulle trivas med dragningen

Äh, lägg upp en omröstning, en liten högervänsterkombination kan ju inte ha tre namn...och "Pelles Påfart" vad är det för namn? Påfarter har man på motorvägen.... :fakta
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top