LM-2 Lambda-logger

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Sitter och funderar på att införskaffa en logger för att kunna ställa in mina hojjar själv. Håller jämt på att pilla med motorinställningar m.m. så att köra dem i bänk för evigt känns som bortkastade pengar.

Någon som har erfarenhet av HqTecs LM-2:a?

Hur är programvaran/hårdvaran?

Tacksam för synpunkter! :)

Är det Innovate LM-2 du menar?

Jag har bara använt den äldre LM-1, men den gör iallafall jobbet utmärkt. Innovates programvara Logworks är väldigt mångsidig, men lite småjobbig att sätta sig in i.

Ok!

Yes Innovates log som jag menar.
Hysteriskt rörig hemsida tyvärr på wbo2 :(
Känns som man måste vara en doktorand i fysik för att fatta ngt

Eller läkare in spe:)

Jag tror inte Du ska stirra Dig blind på hemsidans utformning, tyvärr är det nog så att de flesta av oss måste göra lite tröskande bland litteratur, trådar och länkar innan vi kan använda utrustningen så smidigt som möjligt.

Men till tröst kan jag säga att vi är några stycken som använder deras utrustning med mycket gott resultat. Vi är ett par som har deras snikmodell 2J1 (inget inbyggt minne för loggning) monterade på en 675 samt en Warrior 1700 (:skrämd), sedan någon som kostat på sig en 3H1 till sin bil. Observera att det kostar en liten slant att köpa på sig den programvara som sköter loggningen, jag tror den ingår i Innovatives prylar.

...Hysteriskt rörig hemsida tyvärr på wbo2 :(
Känns som man måste vara en doktorand i fysik för att fatta ngt

Last edited:
Observera att det kostar en liten slant att köpa på sig den programvara som sköter loggningen, jag tror den ingår i Innovatives prylar.

Finns inte deras senaste programvara i basicutförande gratis?

Oavsett så är det en kanonprodukt som är grymt prisvärd även omd e borde lägga lite mer energi på sin hemsida.

Mmm, men med sådana dumheter som 5s väntan innan den startar och 10 s loggningstid...:brinnerup

Nu kostar det ingen förmögenhet, Justin tar någon hundring för Winlog-licensen, om mitt gistna minne inte sviker mig fullständigt.

Själv använder jag oftast den gamla versionen - TEWBlog, då det är så enkelt att klippa ut loggen från det programmet (sorterad och klar så det passar PCIII eller Tuneboy) och klistra in i Excel för att få en färdig "att justera"-uppställning. Gammal man blir lat med åren:)

Finns inte deras senaste programvara i basicutförande gratis?

Oavsett så är det en kanonprodukt som är grymt prisvärd även omd e borde lägga lite mer energi på sin hemsida.

Hittade inga priser, eller färdiga "paket" på sidan. Men jag är väl blind?
Har ju förknasare på mina cyklar så tánken är att läsa av loggen, bestycka om och ut å testa igen. Är ju kontrollfreak så jag vill inte överlåta kittningen till ngn annan :)

Har du några erfarenheter om WEGOIII?
Har väl kommit en WEGOIIII också vill jag minnas?

Har du några erfarenheter om WEGOIII?
Har väl kommit en WEGOIIII också vill jag minnas?

Javisst ja, den hade jag glömt bort. WEGO IV finns också på deras hemsida.
http://www.daytona-sensors.com/WEGO4.html

Nej jag har ingen egen erfarenhet av dessa, jag har bara kompisar som har dem på sina cyklar. Jag har gjort alla mina justeringar i bänk hittills.

Har du hört några vettiga erfarenheter från dem?

Har du hört några vettiga erfarenheter från dem?

Om det är mig du frågar och om det gäller daytona sensors loggers så har min kompisar jag frågat kommit att rekommendera dom för min hoj.
Har även en kompis som använder en LM och han är nöjd med den. men jag tycker att daytona sensors dosor verkar så mycket smidigare fysiskt, de jag känner som har daytona sensors har dem tom permanent monterade på hojen, även om de oftast har den avstängd och lambdasonderna urgängade vid vanlig gatkörning för att inte slita/skita ned dem. Ofta erfodras ju hursomhelst en bänk när de ska användas till att mappa sprut, det är ju svårt att ligga på predikterade tps-lägen på gatan. De använder därför oftast loggningsutrustningen i bänk för mappning och för verifiering när de kör på strippen.

Till förgasare borde det ju dock gå bättre att bestycka på gatan med logger. Iaf om man inte ska mickla även med tändmappen

Micke, en paaytona modell på sin turbo gathoj. skall kolla med honom om han är nöjd. Precis som du skriver kör jag ju med fuggar på mina hojjar. Mecklar med mina motorer så mycket att köra dem i bänk inte lönar sig.

Micke, en paaytona modell på sin turbo gathoj. skall kolla med honom om han är nöjd. Precis som du skriver kör jag ju med fuggar på mina hojjar. Mecklar med mina motorer så mycket att köra dem i bänk inte lönar sig.

Blir alltmer osäker på till vem du skriver :va Så med risk för att svara i onödan så avstår jag jag från ett fullödigt svar. Jag ändrar en hel del i min motor och har bara kört i bänk, det är det enda sättet med vilket jag kan jämföra portningar, kamaxlar, avgasrörs- och luftburkdesign, tändkurvor etc. Logger kombinerat med bänk är det bästa i min värld.

/J

Last edited:
Skrev från min lilla handdator, ser nu att halva texten försvann.
Hur som haver.

En bekant till mig använder sig av Daytona varianten på sin racecykel och är väldigt nöjd.
Visst är det alltid bäst att köra cykeln i bänk, men med mindre förändringar så väljer jag nog att använda en logger. Har ju även jag ställbara tändkurvor etc.
Får försöka kika lite på Daytonas hemsida och bilda mig en uppfattning.

Tack för all info!

Ombordlambda lämpar sig nog bäst till förgasarhojar

På en insprutarhoj har jag svårt att tro att man kan göra nån
exaktare justering

Fullgas visst, Men om man inte kan logga det exakta trottelläget så blir det för det mesta justerat på fel ställe

Du menar väl tvärtom - på en insprutare loggar man ju trottelposition relativt enkelt, medan det i förgasaralternativet kräver lite mer tankemöda och fantasi för att få till det?

Ombordlambda lämpar sig nog bäst till förgasarhojar

På en insprutarhoj har jag svårt att tro att man kan göra nån
exaktare justering

Fullgas visst, Men om man inte kan logga det exakta trottelläget så blir det för det mesta justerat på fel ställe

Även om du kör hojjen i bänk så kan du väl inte läsa av trottelpositionen?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti