Ljuset i tunnelen

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Ska köpa rr hoj har två obejekt att välja mellan. En r1 98 som för övrigt är helt orginal i motor samt en cbr 600-00 med mera lull å trimad motor båda cyklarna går för sama pris, snälla ge mig lite råd i mörkret !!!

Val av hoj är en känslig sak. Alla tyckar att det de själva har är bäst och att alla andra borde ha eller åtminståne vilja ha det samma. Egentilgen vet du nog redan vad du vill ha och det är det du ska välja. Om du ångrar dig senare kan du alltid byta.

Ut ett ekonobiskt perspektiv är en originalmotor klart att föredra. Extra delar och reservdelar är högt prioriterat och då snackar vi inte trendiga slipon utan fjädringskomponenter, drevsatser, grepp, styrhalvor, fotplattor, pinnar och slitdelar såsom bromsbelägg, olja, stift, kedja.

Håller med Teddy som vanligt. Orginalmotor är en fördel de första säsongerna...... Men så har vi ju Mr Ventilsallad himself Packalen som satte i en org-motor av driftsäkerthetsskäl och skicka i stort sett alt som går at skicka.
Jag har på min kant bara haft ett dyrare motorproblem på tre säsonger med mina orginalmotorer.

Egentligen behöver du inte fråga för du köper ändå det du vill ha till slut.

Hojarna du väljer mellan går ju inte i samma klass, så du får väl fråga dig vilken klass du vill tävla i. Eftersom du självfallet vill piska skitan av Chrille så köper du rettan. :D

Ankan skrev:
Hojarna du väljer mellan går ju inte i samma klass, så du får väl fråga dig vilken klass du vill tävla i. Eftersom du självfallet vill piska skitan av Chrille så köper du rettan. :D

Alla vill spöa mig av någon anledning. Hade jag varit snabb hade 2000-2005(?) fostrat nya världsmästare.

Jag vill inte spöa dig, varken på banan eller bredvid. Då kanske du slutar bjuda på kaffe när man kommer förbi och det kan jag inte riskera.

Tja å då fråga vilken klass jag ska köra är väll som att begå självmord. Det lutar åt 600:an å ett riktig BLÅBÄRS år men det ska bli kul som fan!!

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2