Ljusen funkar inte trots startkablartillkopplade,batterispänningen mätt till 0,4 Volt

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Hjälp mig här, jag har gett sken av att vara skitduktig men jag fattar verkligen inte vad som drabbat polaren.

1. Försöker starta med startkablar. Stendött. Inte ens ljusen funkar trots att de ju rider på mitt bra batteri och rimligen borde funka.
2. Plockade loss batteriet för att ladda och mätte i samma veva spänningen. 0,4 V på ett 12 V batteri? Trodde först multimetern var kass, men icke. Inte heller är det kortslutet.

Min stolthet är hotad, begriper inte vad i hela helvete är det här är. Batteriet är ju kass men det förklarar inte varför det är stendött med startkablarna tillkopplade o batteriet inte kortat.

Kollat så att huvudsäkringen är hel? Så att inte en kortslutning har fått batteriet att dö.

edit: To late!

Ett kasst batteri kan stjäla all ström som tillförs, koppla bort det helt och prova med ett friskt/startkablar.

Vad psycho sa. Är batteriet helt kasst så kan det sabba även för startkablarna. Sålänge du inte får samma fenomen om du bara sätter kablarna på hojens kablar utan batteriet. Sen är ju frågan hur batteriet isåfall blivit så kasst från början utan att det märkts succesivt.

"2. Plockade loss batteriet för att ladda och mätte i samma veva spänningen. 0,4 V på ett 12 V batteri? Trodde först multimetern var kass, men icke. Inte heller är det kortslutet. "
Du vinner!
Inte ens jag har mätt upp 0.4V på ett 12V batteri..
Hittade ett 20AH som stått sen 2008, t o m DET hade 5V i polspänning...
Om du monterar startkablarna, vad blir då polsänningen mätt på batteripolerna..
SKulle det vara kortis så skulle det gnistra vilt när du sätter på kablarna..
Tror mer på avbrott nånstans t ex i startkablarna..
Analysera ordentligt och systematiskt..

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...