Ljus? diod? neon?

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
bmw f650 gs -04
ifall man ska sätta nå ljus styling på mcn...
hur mycket kan den behöva lysa? jag kan inte riktigt det här med måtten som mäter ljusstyrka. kan det räcka med http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1008&session=d4c3a4c04df192930231df520cece37c

eller måste man ha något starkare?

psst. Nu frågar jag inte om det är snyggt med neon ljus på mcn utan hur starkt ljuset behöver vara så om ni inte vet det så behöver ni inte svara.

Tyvärr alstrar en 125cc motor alldeles för lite ström för att neonlysen ska kunna lysa starkt...

HanneZ skrev:
Tyvärr alstrar en 125cc motor alldeles för lite ström för att neonlysen ska kunna lysa starkt...

hur gör man då på en moped när man har neon ljus ? ;)

okej men den där dioden jag länkade till då? lyser den tilllräckligt?

Det du kollar på är datasaker.. De lyser ganska dåligt och har inte någon hållbarhet.

Lysdioder är väl lite för jobbigt att koppla för det dåliga resultat man får..?

Såna där lysdioder kan du nog ha ett gäng utan att det drar för mycket ström. 12.6 mA är ju inte alls farligt. Inga problem att koppla in, bara man tänker sig för innan.

ultra bright lights lyser mycket bra funkar nog kanon men se till att koppla allt riktigt... :tummenupp

yonsson skrev:
NÖÖÖÖÖÖrdvarning!

jag har för mig att jag skrev:
psst. Nu frågar jag inte om det är snyggt med neon ljus på mcn utan hur starkt ljuset behöver vara så om ni inte vet det så behöver ni inte svara.

kostar ju bara 19kr. Det är väl bara att köpa och prova.
Lysdioder kan lysa tillräckligt mycket men det finns massa olika sorter. olika vinkel och styrka på ljuset osv. Men glöm inte att du måste ha ett strömbegränsningsmotsånd om du ska koppla det på 12volt. Såg föresten att Elfa hade dioder som var anpassade för att sitta utomhus, det kanske skulle passa.​

PacMan skrev:
Såna där lysdioder kan du nog ha ett gäng utan att det drar för mycket ström. 12.6 mA är ju inte alls farligt. Inga problem att koppla in, bara man tänker sig för innan.

Tänk på att om du kopplar i serie så ta max 2st och seriemotståndet på ca 80 ohm ¼W.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats