Otee
Medlem
har jag och spirre tagit en morgon utflykt till idag.
Kanske man slog ett nytt rekord Helsingborg - Klippan.
Från Klippan bar det av till F5 i Ljungbyhed där SMC hade sitt årsmöte.
Väl framme börjar man ju undra var f*n man har hamnat.
Efter en stund bestämde jag mig för att prova en SV1000.
Omdöme, ja vad skall man säga. Den hade gått ganska mycket redan. Trevlig hoj för längre turer kan jag tänka mig.
Bromsarna får betyget
, riktigt bra nyp.
Sittställningen obekvämt bekväm (man är ju inte van vid det).
Motorn, saknar lite krut tycker jag. Visst det gick bra att dra upp den på gas i 1:an, 2:an kan nog gå efter en stunds övande (jag kände tvånget att prova).
Kändes som den dog ut precis när det börjar bli skoj.
Övrigt att önska, Lite breddare och högre kåpa tack. Varför måste man sitta som om man behöver en toalett omgående?
Efter provkörningen blev det lite fullgas race på landningsbanan med, hör och häpna. Hastighetsmätning.
Sedan bara det av ut från F5 till en raka som ligger vid sidan om området. Där vi lekte av oss lite.
Kanske man slog ett nytt rekord Helsingborg - Klippan.
Från Klippan bar det av till F5 i Ljungbyhed där SMC hade sitt årsmöte.
Väl framme börjar man ju undra var f*n man har hamnat.
Efter en stund bestämde jag mig för att prova en SV1000.
Omdöme, ja vad skall man säga. Den hade gått ganska mycket redan. Trevlig hoj för längre turer kan jag tänka mig.
Bromsarna får betyget

Sittställningen obekvämt bekväm (man är ju inte van vid det).
Motorn, saknar lite krut tycker jag. Visst det gick bra att dra upp den på gas i 1:an, 2:an kan nog gå efter en stunds övande (jag kände tvånget att prova).
Kändes som den dog ut precis när det börjar bli skoj.
Övrigt att önska, Lite breddare och högre kåpa tack. Varför måste man sitta som om man behöver en toalett omgående?
Efter provkörningen blev det lite fullgas race på landningsbanan med, hör och häpna. Hastighetsmätning.
Sedan bara det av ut från F5 till en raka som ligger vid sidan om området. Där vi lekte av oss lite.