Buller i hjälmen är kass!! Jag har en shoei xr1000 som jag inte tycker är speciellt tyst men frågan är ifall Arai eller X-lite är något tystare?? Finns det nånstans att läsa eller har nån åsikter?? Tacksam för tips.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har whisper kit och hakskydd, sitter på en Ducati monster nu och åka utan kåpa är ju klart tystare jämfört med både R1 och fireblade. Nja får väl lyssna runt lite, läste en recension på Soumy som påstod att den var tystare men men.Det har mycket med att göra vad man kör för hoj, hur man sitter osv.
Finns vissa vinklar som den är väldigt mkt tystare än andra vinklar.
Men den är nog inte direkt mer högljud än andra så på med ett whisperkit..
Har whisper kit och hakskydd, sitter på en Ducati monster nu och åka utan kåpa är ju klart tystare jämfört med både R1 och fireblade. Nja får väl lyssna runt lite, läste en recension på Soumy som påstod att den var tystare men men.![]()
Hör min hoj bättre med hörselproppar i öronen, utan så brusar det så illa att det efter ett tag blir obehagligt att köra och efter en dagstur så känns huvudet som det vore sprängfyllt med sockervadd.Vill man inte höra när ens hoj sjungerBruset får man på köpet
![]()
Ev buller löser man med öronproppar, whisper kit eller buffar/balaklavor över öronen! 
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller