Ljudredigering, program??

• Thread starter Thread starter Lg
  • Start date Start date

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
För att redigera ljudfiler,typ waw,Mp3 osv vilka program använder ni er av? För att korta av och fölänga, göra effekter osv.

Cubase & Wavelab. Finns väl en uppsjö med lite mindre avancerade (och billigare) program men dessa använder iaf jag.

Cool Edit brukar jag använda. Litet och ganska lättanvänt. Dock måste man ha ett plug-in som heter "Fraunhofer" om man skulle få tag i någon äldre version då de saknar MP3-stöd annars.

Tyvär så har det gamla Cool Edit gått i graven sedan Syntrillium köptes upp av Adobe. Adobes version av programet heter Audition och det har jag inte haft möjlighet att testa ännu.

Lg skrev:
Jag har faktiskt fått flera tips om det där men de verkar som om deras server är nere, de går inte att tanka hem det,har varit så i 2 dar ca.
Någon som har erfarenhet av Nero wave editor?

Jag använder nero wawe editor när jag klipper ut lite texter/refränger som jag har till ringsignaler.. Till det funkar det kalas

Lg skrev:
Jag har faktiskt fått flera tips om det där men de verkar som om deras server är nere, de går inte att tanka hem det,har varit så i 2 dar ca.
Någon som har erfarenhet av Nero wave editor?

Efter att ha konverterat ett hundratal Vinyl till CD med hjälp av det programmet tror jag att jag har det. Vad vill du veta?

Mest bara det som är lättast att använda och har mest funktioner. Jag har wave editor nu, har lekt lite med det, verkar vettigt.

O.T
Hur kommer det sej att man konverterar ett par hundra vinyl plattor?

Lg skrev:
Hur kommer det sej att man konverterar ett par hundra vinyl plattor?

Ett hundratal = 100 -130 st inte flera hundra. Snål samt udda skivor som är svåra att hitta på CD. CD-tar mindre plats än vinyl.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back