Ljudmätningar, åtgärder, mm.

Jag frågade Kenneth Lodnert

-Hur är det med ljudet? Egentligen? Sätter ni 99dB förbifart bara för att slippa ta i problemet eller är det så bra som det verkar?

Och svaret blev att "Det är riktigt bra" Det låter mycket mindre än för två år sedan.:)
Jag vet inte vad ni tycker men jag upplever att det låter mindre nu än jämfört med ifjol.
Sedan fungerade ljudmätningen på Falken precis så bra man kunde önska sig, såg att några fick tillsägelse och så var saken ur världen. :tummenupp

Öhh ja just de...hur sjutton har alla RR-utövare kunnat klara alla fältljudmätningarna som gjorts under tävlingar o träningar hittills i år?

Mossberg, du menar väl 95dB fly-by mätt 10m fr. bankanten, eller är det ändrat till 99 dB??

Det var ju någon/några gånger ifjol då de "höjde" 95 dB till ett högre värde för att inte alla skulle åka dit. Så min fråga till Kennet var om de använde ett inofficiellt högre värde. Men han menade att det var riktigt bra, alltså under 95dB mätt 10 m förbifart.

:felämne när man mäter db i förbifart, gasar man fullt samtidigt som man stoppar in mätaren i röret?

tyckte verkligen att det var en del hojar som lät en hel del på söndagen under kval & race !

åtminstånde på "baksidan" innan långa högersvängen

Vet att en del körde med helsystem UTAN DB-killer !!

Mättes det ??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...