Tjena
Har precis haft isär motorn efter ett lagerras och har nu satt ihop den igen
och när jag hade fått på toppen och provade att dra runt motorn så öppnade insugs och avgas ventilerna som dom skulle
problemet är att det uppstår ett ljudligt klick vid ena avgasventilen(metall mot metall) när kolven är på väg ner igen
vet ej om det ska vara så men det tror jag inte
har tagit bort ventilkåpan och kollat kammen men hittade inget fel
hoppas på hjälp
Har precis haft isär motorn efter ett lagerras och har nu satt ihop den igen
och när jag hade fått på toppen och provade att dra runt motorn så öppnade insugs och avgas ventilerna som dom skulle
problemet är att det uppstår ett ljudligt klick vid ena avgasventilen(metall mot metall) när kolven är på väg ner igen
vet ej om det ska vara så men det tror jag inte
har tagit bort ventilkåpan och kollat kammen men hittade inget fel
hoppas på hjälp