Ljudlöst...

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tja!
Jag har problem med ljudet på min dator. Det har försvunnit. När jag kör PowerDVD eller Mahjong så funkar det men annars är det knäpptyst. Nån som har varit med om något liknande problem eller har några tips?

newstead skrev:
Tja!
Jag har problem med ljudet på min dator. Det har försvunnit. När jag kör PowerDVD eller Mahjong så funkar det men annars är det knäpptyst. Nån som har varit med om något liknande problem eller har några tips?

Försök med att instalera nya drivrutiner, kan hjälpa.

Marcin_go skrev:
Försök med att instalera nya drivrutiner, kan hjälpa.

Redan försökt med det. Och systemåterställning... Första gången ljudet försvann sådär så hjälpte det med att starta om datorn men nu får jag inte tillbaka det vad jag än gör. Har ingen lust att installera om Windows direkt... :huvet

du har inte satt ljudkablen i fel hål i ljudkortet?
Så när du spelar i powerDVD så är det surround kanalen du hör och när du spelar vanlig stereo fil så hörs det inget .....

Mr K skrev:
du har inte satt ljudkablen i fel hål i ljudkortet?
Så när du spelar i powerDVD så är det surround kanalen du hör och när du spelar vanlig stereo fil så hörs det inget .....

Nix. Tror inte att det är surroundljud i Mahjong (spelet). Dessutom har det funkat finfint sen jag byggde burken för drygt ett år sen.

Avinstallera allt som har med ljud i Lägg till ta bort program, sen gör du samma sak i enhetshanteranren, stänger av datorn, tar ut ljudkortet (ifall du har ett) sätt tillbaks det, starta datorn, installera drivrutiner ifall det behövs

Kolla om det inte är så lätt som att ljudet är så lågt så du inte hör det, vet att powerdvd höjer det till max eller det kanske va win dvd :) kolla det iallafall. Annar så kan du testa att byta ide port på ljudkortet i dtorn

newstead skrev:
Tja!

du har ju fetvadd i öronen. :död

kolla i ljudhanteraren så du inte pillat av wave eller något annat newbeefel.
:hihi

Pillat? Jag har inte pillat alls... isf är det PowerDVD som har pillat. Körde nån film och sen när jag stängde av den så var det slut på ljudet... fast det kan ju bero på vaxproppar förstås. Kanske borde testa med topz först.. :va

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt