Ljudkort, installation

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Efter ett smärre missöde och en formatering ska jag installera ljudkortet men har lyckats slarva bort skivan så jag tankade drivisar på deras hemsida. När jag försöker installera dem står det att jag ska först installera drivisarna som finns på skivan. Antar att det bara är nån uppdatering eller nåt? Hur ska jag gå tillväga? Kortet är ett Soundblaster Live 5.1 bulk. /Anton

cRoC skrev:
Efter ett smärre missöde och en formatering ska jag installera ljudkortet men har lyckats slarva bort skivan så jag tankade drivisar på deras hemsida. När jag försöker installera dem står det att jag ska först installera drivisarna som finns på skivan. Antar att det bara är nån uppdatering eller nåt? Hur ska jag gå tillväga? Kortet är ett Soundblaster Live 5.1 bulk. /Anton
Tittar här?
http://se.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp

Prova detta

www.creativelabs.com / support / downloads / Creative Software AutoUpdate feature!. Då känner den av ditt ljudkort & rekomenderar dom uppdateringar/drivisar du behöver.

Thx, det ska jag göra!!

Har fått en massa knasiga popups också, dessutom ändrades startsidan en gång. Spyware redan? :( Finns det nåt bättre än adware?

Bifogat

• popup1.jpg
    popup1.jpg
    133 KB · Visningar: 46
Skulle gå in på sidan, men fick upp "You are not authorized to view this page
You might not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied. "

EDIT: Kom in nu..

Last edited:
Steg i ominstallation.

Tanka ner senaste virusdefinitionerna på ditt antivirus program Bränn ut dessa på CD

1. TA ur nätkabeln

2. installera OS (ex XP)

3. INSTALERA ETT ANTIVIRUS PROGRAM + de senaste definitionerna + FW (om du nu inte har HW FW) adavare etc

4. Uppdatera XP på windos uppdate med alla säk patchar. (Och håll den uppdaterad)

Sen installerar man allt lullull..
:7peta

(tänk om alla hemma pulare kunde föja de enkla stegen..... :fatta! )

Last edited:
Har inte tillgång till brännare, dessutom formaterades den pga krasch. Hur som helst så lär ju knappast en formatering krävas för att få bort ett spyware!

R1 Uffe skrev:
Prova detta

www.creativelabs.com / support / downloads / Creative Software AutoUpdate feature!. Då känner den av ditt ljudkort & rekomenderar dom uppdateringar/drivisar du behöver.

" Status: No updates are necessary for your Creative product.
Your system already has the latest versions installed. "

:va

cRoC skrev:
Har inte tillgång till brännare, dessutom formaterades den pga krasch. Hur som helst så lär ju knappast en formatering krävas för att få bort ett spyware!

Har du inte/ska inte installera om är ju punkterna onödiga. Men på din första tråd lät det som du installerat om?
Har du bara formaterat anna disk än system disken då ska ju inte ljuddrivrutinerna vara borta?

Jag har formaterat den enda hddn jag hade, och drivisarna försvann.. Jag har inte installerat några drivisar, ändå säger den att jag har det :huvet

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC