Ljudet sänks till lägsta nivå så fort man startar en låt

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Tjena

Har problem med ljudet, om jag öppnar en låt o ska börja spel i media player så ställer sig ljudnivån för "wave/direct sound" på lägsta nivå, höjer jag den funkar allt bra låten ut, men när nästa låt ska hoppa igång går den ljudnivån ner till botten igen...

Vad beror detta på, och framförallt, var gör man åt det?

Det problemet hade jag också med min XP Pro med SP1 där jag hade både Media Player 10 och Media Player Classic installerad. Sen jag plockade bort MP v10 så funkar både Classic och Winamp som de ska.

Mediaplayer 10 har även en bugg som innebär att volymen ställs i nåt slags defaultläge oavsett vad volymreglaget är ställd till, när man drar i uppspelnings-listen... jäklict irriterande...

UltraMarine skrev:
Mediaplayer 10 har även en bugg som innebär att volymen ställs i nåt slags defaultläge oavsett vad volymreglaget är ställd till, när man drar i uppspelnings-listen... jäklict irriterande...
Det är sådana grejjer som gör att saker omkring går sönder :rolleyes:

Har faktiskt klarat mig från buggar med WMP 10

UltraMarine skrev:

AAAAhhhhhh exakt vad jag letat efter! Skitjobbigt , det blir ju högt som attan när man flyttar runt i "listen"....! då är det ju inte bara jag som är korkad (som vanligt) utan en erkänd BUGG!!!

Tack för all hjälp, har dock löst sig genom att jag formaterade datorn, va ändå dags, passade bra samtidigt som jag satte in en 160 gb hårddisk så jag kunde spara mina filer...

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN