Ljuddämpningstips?

tate

Hybris
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
R6
Tjena håller på med att bygga seatpipe till min cbr, har lite funderingar på hur man skall skall göra inne i burken för att få en bra ljuddämpning. Burken är ju ganska liten 290mm lång 170mm bred och 70mm hög. Jag postar en bild på hur den serut (skit i innan mätet som är ditritat idag) så kanske någon kan hjälpa mig att skissa lite på något bra.

Bifogat

• burk.JPG
    burk.JPG
    40.1 KB · Visningar: 80
inventor eller?

Frågan är om du skall köra med raktigenom-typ eller om du skall låta avgaserana gå i sicksack mellan kamrarna?

Kör du rakt igenom behöver du ju bara använda perforerade rör och linda in dem i ljuddämparull.

Den andra typen skall man väl låta avgaserna gå mellan de olika kammarna så att avgaserna får så lång väg som möjligt att åka samtidigt som man växlar mellan hög/låg gashastighet för attt dämpa ljudet.

En variant är att låta avgaserna gå in i en större kammare först för att få ner gashastigheten och pulserna och sedan låta dem gå ut genom ettt perforerat rör lindat i ljuddämparull.

Vet inte vad inventor är? Hmmm får lura lite på dina förslag....tror att rakigenom med pereforerat rör kommer att låta för mycket....Så någon slags kammare får det nog bli....

postar några bilder tilll.....

Bifogat

• rör.JPG
    rör.JPG
    91.2 KB · Visningar: 69
Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...