Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
axello skrev:2654592öppnade dämpen på Xr:en o fick se en massa asbestull o skit, ni som moddat era dämpare, tog ni bort ull, eller vafasen?
shush skrev:2654621du menar dämparullen? jag slet bort min. du väljer själv.
Det är det som skiljer 2 och 4 takt. Motståndet har i princip bara neativ inverkan. på 4 takt medans 2 takt behöver vist motstånd.axello skrev:2654641Jo, men blir det inte för lite motstånd då?.
aja, säg om man sliter ut ullen, måste man gå upp i munstycke då?
axello skrev:2654641Jo, men blir det inte för lite motstånd då?.
aja, säg om man sliter ut ullen, måste man gå upp i munstycke då?
som sagt, 4-t är mkt mindre känslig för motståndshush skrev:2654697det vore ju bra att gå upp i munstycke, men det är ingenting du dör av att inte göra.
(Visserligen har ju Sk på forumet totalkvaddat kopplingen på den xr:en men men
)öööhwallen skrev:2655290För det första var det nog inte asbest-ull då man inte annvänder det efter att man fått reda på vilka sjukdommar det ger(Om inte dämparen är gjord i Indien eller Afrika då).
Det där med att 4-t är mindre kännslig mot motstånd är bullshit, Xr:en man körde på körskolan sölade ju ner till en toppfart på 30km/h så fort det blev motvind.![]()
)

wallen skrev:2655290För det första var det nog inte asbest-ull då man inte annvänder det efter att man fått reda på vilka sjukdommar det ger(Om inte dämparen är gjord i Indien eller Afrika då).
Det där med att 4-t är mindre kännslig mot motstånd är bullshit, Xr:en man körde på körskolan sölade ju ner till en toppfart på 30km/h så fort det blev motvind.![]()
)
Cyren skrev:2655411öööhvi snackar inte luftmotstånd här inte
Det vi menar med motstånd är de motstånd som finns i avgasröret,
4t : vill ha ett liitet motstånd men endast för att nästkommande avgaspuls ska få hjälp att dras ut
var tillräcklig indikation för att jag skämtade men tydligen inte.wallen skrev:2655770Jag trodde att min lilla tungsmileyvar tillräcklig indikation för att jag skämtade men tydligen inte.
Så ni som inte fattade: Jag skämtade när jag skrev mitt föregående inlägg
Häll i en hojt sopa och ta gasbrännaren.. funkar prima..axello skrev:2655671hur får man ut ullen då?
ska man behöva ta ut insatsen och sånt och isf hur?
axello skrev:2655671hur får man ut ullen då?
ska man behöva ta ut insatsen och sånt och isf hur?
Hoppas du skojjar, vinkelslipen?shush skrev:2656085den är popnitad.. så fram med vinkelslipen!

jacke25 skrev:2656189Hoppas du skojjar, vinkelslipen?
Ta skruvdragaren me en passande borr så går de nog smidigare![]()
![]()
HahahahahTrashcan skrev:2656270Använd en borr som är lite mindre än hålet som popniten sitter i. Eller vare större?![]()
pop-nits tråden, var är den? det finns en sån va?Cyren skrev:2656501Hahahahahpop-nits tråden, var är den?
![]()

jacke25 skrev:2656189Hoppas du skojjar, vinkelslipen?
Ta skruvdragaren me en passande borr så går de nog smidigare![]()
![]()
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!