ljudDämpen på xr125?

axello

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
Honda XR125L
öppnade dämpen på Xr:en o fick se en massa asbestull o skit, ni som moddat era dämpare, tog ni bort ull, eller vafasen?

axello skrev:
2654592 öppnade dämpen på Xr:en o fick se en massa asbestull o skit, ni som moddat era dämpare, tog ni bort ull, eller vafasen?

du menar dämparullen? jag slet bort min. du väljer själv.

shush skrev:
2654621 du menar dämparullen? jag slet bort min. du väljer själv.

Jo, men blir det inte för lite motstånd då?.
aja, säg om man sliter ut ullen, måste man gå upp i munstycke då?

axello skrev:
2654641 Jo, men blir det inte för lite motstånd då?.
Det är det som skiljer 2 och 4 takt. Motståndet har i princip bara neativ inverkan. på 4 takt medans 2 takt behöver vist motstånd.

axello skrev:
2654641 Jo, men blir det inte för lite motstånd då?.

det vore ju bra att gå upp i munstycke, men det är ingenting du dör av att inte göra.

För det första var det nog inte asbest-ull då man inte annvänder det efter att man fått reda på vilka sjukdommar det ger(Om inte dämparen är gjord i Indien eller Afrika då).

Det där med att 4-t är mindre kännslig mot motstånd är bullshit, Xr:en man körde på körskolan sölade ju ner till en toppfart på 30km/h så fort det blev motvind.:tungan :tungan (Visserligen har ju Sk på forumet totalkvaddat kopplingen på den xr:en men men:såjaponken )

wallen skrev:
2655290 För det första var det nog inte asbest-ull då man inte annvänder det efter att man fått reda på vilka sjukdommar det ger(Om inte dämparen är gjord i Indien eller Afrika då).

Det där med att 4-t är mindre kännslig mot motstånd är bullshit, Xr:en man körde på körskolan sölade ju ner till en toppfart på 30km/h så fort det blev motvind.:tungan :tungan (Visserligen har ju Sk på forumet totalkvaddat kopplingen på den xr:en men men:såjaponken )
öööh :P vi snackar inte luftmotstånd här inte :rofl

Det vi menar med motstånd är de motstånd som finns i avgasröret,

4t : vill ha ett liitet motstånd men endast för att nästkommande avgaspuls ska få hjälp att dras ut

wallen skrev:
2655290 För det första var det nog inte asbest-ull då man inte annvänder det efter att man fått reda på vilka sjukdommar det ger(Om inte dämparen är gjord i Indien eller Afrika då).

haha , rolig du :)

hur får man ut ullen då?
ska man behöva ta ut insatsen och sånt och isf hur?

Cyren skrev:
2655411 öööh :P vi snackar inte luftmotstånd här inte :rofl

Det vi menar med motstånd är de motstånd som finns i avgasröret,

4t : vill ha ett liitet motstånd men endast för att nästkommande avgaspuls ska få hjälp att dras ut

Jag trodde att min lilla tungsmiley:tungan var tillräcklig indikation för att jag skämtade men tydligen inte.

Så ni som inte fattade: Jag skämtade när jag skrev mitt föregående inlägg

wallen skrev:
2655770 Jag trodde att min lilla tungsmiley:tungan var tillräcklig indikation för att jag skämtade men tydligen inte.

Så ni som inte fattade: Jag skämtade när jag skrev mitt föregående inlägg

jaha, men håll dig ontopic för i helvete.

axello skrev:
2655671 hur får man ut ullen då?
ska man behöva ta ut insatsen och sånt och isf hur?

Skojar du eller? Skruva ut insatsen(ibland poppnitad) Ta bort ullen. Klart. Sen är de bara at göra baklänges när de ska ihop igen.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back