-*Ljuddämpare*-

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
kanske inte så intresant för er med större hojar, men jag undrar om det är någon som vet var man kan köpa någon större ljuddämpare som passar till min tzr?,
eller om någon vänlig själ kan PS och sätta på nån fin dämpare på hojen :4skrika

bgen1_copy1.jpg

Så valet är en ny dämpare eller en PS moddad dämpare? köp en istället! dom låter mer:)

twinner skrev:
Så valet är en ny dämpare eller en PS moddad dämpare? köp en istället! dom låter mer:)
jo dom gör ju de, nemen menar att jag skulle vilja se hur det kan se ut, och eftersom att jag ärligt talat SUGER på PS (har aldrig orkat lära mig) så undrar jag om någon orkar photoshopa lite åt mig..

Inte speciellt bra, men det kanske duger.

Bifogat

• tzr.jpg
    tzr.jpg
    57.8 KB · Visningar: 181
nicke skrev:
ingen som kunde photoshoppa?

Okej d¨, 125a-broder, jag får väll anstränga mig en sekund o fixa det åt dig då da :) :D

Gjorde bara en 5-sekunders-modd, förstorade bara orginaldämparen, säg till om du har några andra önskemål så kanske jag kan fixa det...

Varsågod:

Bifogat

• TZRmodd.jpg
    TZRmodd.jpg
    81.8 KB · Visningar: 193
Forkman skrev:
Inte speciellt bra, men det kanske duger.
fan, du va först, hehe...

Men min såg mer verklighetstrogen ut :)

EDIT: gjorde en till, med Rettans ljuddämpare... :) :yoparty

Bifogat

• TZRmodd2.jpg
    TZRmodd2.jpg
    114.8 KB · Visningar: 173
Last edited:
Forkman skrev:
Nepp det gjorde den inte, tyvärr.
Öh?

Kolla min första o jämför den med din, varför ser din mer verklighetstrogen ut då? :va

Din är jätteblå, min är i rätt färg, T.O.M. skuggan från fotpinnen stämmer :)

Men men, smaken är som baken...

MRX_Martin skrev:
Öh?

Kolla min första o jämför den med din, varför ser din mer verklighetstrogen ut då? :va

Din är jätteblå, min är i rätt färg, T.O.M. skuggan från fotpinnen stämmer :)

Men men, smaken är som baken...
Skoja bara med dig, kunde väl struntat i att gjort den blå men det blev ju så fint.

MRX_Martin skrev:
fan, du va först, hehe...

Men min såg mer verklighetstrogen ut :)

EDIT: gjorde en till, med Rettans ljuddämpare... :) :yoparty
snyggt!, precis som jag ville att det skulle kunna se ut!, få se nu om det kan vara genomförbart ihuvudtaget... hojen ser ju redan nu utt att har gått upp ett par hundra cc från 125cc... :tummenuppp !

Skulle jag va du (vilket jag inte skulle vilja :va), så hade jag försöa gömma ljuddämparen uppe under cutsen....

Större ljudämpare för att hojen ska se ut att ha mer cc är lite små-gay :va :)

det kanske du kan ha rätt i... har inte tänkt på det... aja, men någon som vill pröva sätta dämparen under sitsen istället?...
bgen2_copy1.jpg

kanske är lättare på den här bilden.. men då måste stänkan och plåten väck.. aja lycka till för er som kan PS... :tummenupp

Att få till et fungerande avgasystem för att få in det under cutsen kommer bli svårt eller omöjligt, hade du haft en fyrtaktare så hade du ju bara behövt svetsa ihop lite rör och meckat dit en dämpare. Lite värre att stämma av ett tvitaktssystem när du ska leka med rörlängder sådär.

nicke skrev:
det kanske du kan ha rätt i... har inte tänkt på det... aja, men någon som vill pröva sätta dämparen under sitsen istället?...
bgen2_copy1.jpg

kanske är lättare på den här bilden.. men då måste stänkan och plåten väck.. aja lycka till för er som kan PS... :tummenupp

Inte för att du kanske ber om min åsikt men här kommer den iaf :D

Sätt inte på en större burk, ser ju lite töntigt ut med det ljudet och en mega stor dämpare. :fyllisar

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R