Ljuddämpare xr 600

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Honda cbr 900rr -97
tjo

tänkte fråga om de är nån som har en komentar de jag funderar på.
min slip on ljuddämpare på min xr 600 sprack och hela skiten i i burken flög ut så de va bara en ihålig burk kvar.

så nu till min fråga har hittat nya ljuddämapre på ebay för en 1800-1900.
men jag har oxå sett nårra som sätter dit typ en mindre simonsljuddämapre
som man har till bilar.

har de nån effekt skillnad med en slip on dämapre eller kan man lika gärna sätta dit en simons dämpare isället?

Går det inte bara sätta dit en universaldämpare från t.ex. DanMoto ?
Priserna är ju sjukt låga nu när dollarn är billig.

Det är väl bara måtta upp röret och hitta något som passar.

Går det inte bara sätta dit en universaldämpare från t.ex. DanMoto ?
Priserna är ju sjukt låga nu när dollarn är billig.

Det är väl bara måtta upp röret och hitta något som passar.

dum fråga kanske men hur hittar jag en universal dämpare där? eller är de bara att koll in en av alla som finns där?

dämpare

såg av en tillfällighet en supertrapp på tradera,i o för säg till yamaha.kanske den kan passa.vad är annars diametern på röret.kan ha en dämpare liggande.

dum fråga kanske men hur hittar jag en universal dämpare där? eller är de bara att koll in en av alla som finns där?

De hade visst inte en kategori universaldämpare, men DanMoto är ju universaldämpare.
Så det är bara bläddra upp den som är billigast och med minst antal tillhörande krökar i rätt dimension skall väl tilläggas.

såg av en tillfällighet en supertrapp på tradera,i o för säg till yamaha.kanske den kan passa.vad är annars diametern på röret.kan ha en dämpare liggande.

okej jag ska kolla upp dim. på röret. hade varit nice om man fick tag på en för en billig peng. återkommer idag när jag vet dim på röret =)

Jag monterade på en universaldämpare liknande simons på min KLE500 och det låter utav bara fan. Hade hellre köpt en riktig MC dämpare med flera kammare inuti. Såna billiga bil-ljuddämpare går det bara ett rör rakt igenom med lite glasull runt.

Tycker Danmotos är ganska billiga de med.

1 = 910:- inkl frakt ($138,27).
2 = 927:- inkl frakt ($140)
3 = 1134:- inkl frakt ($172)

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    31.8 KB · Visningar: 43
  • 2.jpg
    2.jpg
    25.5 KB · Visningar: 50
  • 3.jpg
    3.jpg