Ljuddämpare Triumph Daytona

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
vilken pipa skall man välja till triumph daytona? någon som har något tips?

Har själv Triumph Orginal samt Triumph effekt i Kolfiber men vilket skulle utöver dessa kunna ge mig ett riktigt monsterljud?

Mvh

Andreas

Tror inte du får så mycke mer ljud med annat slip-on än Triumphs öppna kolfiber.
Se till att den är mappad för det, ändrar förutom prestandan karaktären på ljudet en hel del.

Jag har en Rostfri Triumph orginalburk, låter gött och lagom mycket.
Hur den står sig mot andra burkar är svårt att säga.
Ljudet påverkas också i rätt riktning av ett öppnare luftfilter.

Har ett GPR titan highpipe. Helt klart nöjd med ljudet. Lät mycket tuffare än med Triumph's egna slip-on.

Blås

Får instämma. Black widow är snyggast och låter mkt. Dock tror jag du får såga sönder plasten undertill...

Micron, Jardine och LeoVince är bra för Daytonan. Deras original pipor håller inte så hög kvalité.

Jag har hört att D&D ger riktigt "jobbigt ljud :D " så den kanske du också bör kolla upp.

Jag har black widow på min och det ger ett riktigt maffigt ljud och ser snyggt ut. Du behöver inte såga nån plast , dock så får du bygga om lite men inget avancerat :tummenupp

perkihlen skrev:
2115387 Jag har black widow på min och det ger ett riktigt maffigt ljud och ser snyggt ut. Du behöver inte såga nån plast , dock så får du bygga om lite men inget avancerat :tummenupp

Men jävligt tråkigt att byta till org. inför besiktning bara, blev uppmätt till 114,3 db, har aldrig hört någon vara så förbannad som bes.gubben när han skicka iväg mig.

Cebeärr600 skrev:
2115498 vad kostar black window systemet och vad är det man får bygga om?

Är ganska säker på att Black Widow inte tillverkas längre, liknande system är Wolf underseat, går nog lös på 11-13000 skulle jag tro, om det inte går att komma över något begagnat d.v.s. Modifieringar: Resrvoir tanken för kylvattnet måste flyttas fram, ny batterilåda behövs,säkring och relä hållare måste flyttas, alla detaljer borde ingå om man köper kpl från Wolf.

selin skrev:
2116306 Har dock läst mycket skit om Wolf, många som drabbats av kvalitetsproblem.

Har läst samma sak om Black Widow - att kvalitén ska vara miserabel.
Rackas ner en hel del på det på t595.net...

Men men :)

Cebeärr600 skrev:
2112949 vilken pipa skall man välja till triumph daytona? någon som har något tips?

Har själv Triumph Orginal samt Triumph effekt i Kolfiber men vilket skulle utöver dessa kunna ge mig ett riktigt monsterljud?

Mvh

Andreas

har vance and hince s4a fick dock bygga om än del för att de skulle passa!!! låter grymt skönt

Last edited:
Jag kör alltid med Vipers för 1500 spänn. Fungerar skitbra o gott ljud. Varför slänga pengarna på ett namn när det går lika bra med Viper?
Med ommappning så går Daytonan väääldigt bra.

Jag är ganska nöjd med mitt Mivv, men jag har inte testat något annat än det och original heller. Tycker det låter lagom dovt och inte för högt. Men du vill ju ha monsterljud så då rekommenderar jag nog att du river packningen ur en av de dämpare du redan har. ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg