Ljuddämpare till Z1000

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Jag såg här på forumet en tråd om billiga ljuddämpare från nått öststatsland för ett tag sen, är det nån som vet vilka jag menar??? dom va tydligen inte så dyra och hade bra passform mm, varför jag frågar är att polarn köpte ett slipon (MIVV inox conic) till sin Z1000 från touringbutiken å det va det värsta vi sett, för det första läcker det som ett såll i skarvarna, å passformen!!!! ska vi inte prata om,*hahahaha* sen tog det 9v att få hem systemet (ja ni läste rätt 9 VECKOR)

z1000

Finns det ingen som vet vad dom biliga ljudämparna heter???

Dämpers...

Köpte leovince till min z1000 blev ett underbar ljud om man drar ut insatserna.... De billiga dämparna heter ART www.checkray.se & finns även ett par andra firmor som har billiga till z1000... nackdelen är ar du får betala dem i förväg & hopppas att de kommer.... kostar typ 4500:- mina dämpare gav jag 5700:- Och de sitter perfekt inte dålig passform mm..

GPR funkar också helt ok!... nu. köpte 2004. var ute och flög lite och man kan väll säga att de inte kollat passform riktigt... bottnade hojen fram och bak, vilket gjorde att bromsoket bak gick in i höger dämpare och gjorde några duktiga bucklor... förra året på semestern ville de inte va med mer efter nära full gas en hel dag på autobahn... sprack nästan runt om... har fått en ny, men den är inte riktigt lika dan så förhoppningsvis får jag en till... men nu var det med distanser till förbannelse så att man får ut den en bit från oket...
löste det problemet med att köpa en öhlins dämpare istället.... inte billigare, men bättre...

mt-01martin skrev:
2191439 Jag såg här på forumet en tråd om billiga ljuddämpare från nått öststatsland för ett tag sen, är det nån som vet vilka jag menar??? dom va tydligen inte så dyra och hade bra passform mm, varför jag frågar är att polarn köpte ett slipon (MIVV inox conic) till sin Z1000 från touringbutiken å det va det värsta vi sett, för det första läcker det som ett såll i skarvarna, å passformen!!!! ska vi inte prata om,*hahahaha* sen tog det 9v att få hem systemet (ja ni läste rätt 9 VECKOR)

har gpr colfiber system liggande till z1000. kört 500 mil med dom. bra ljud o efftekt. högdragna under sadeln.

Jardine brukar ju vara billiga till andra hojar men jag vet inte om de finns till Z1000. De brukar även låta högt, något riktigt tillskott av effekt ger väl nästan aldrig ett slip- eller bolt-on?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back