ljuddämpare på Honda XR 600

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Ljuddämparn pallade inte med helgens påfrestningar. Funderade på att låta det va då den går utav bara helsike nu och enligt mig låter ganska mysigt, men grannarna gillade det inte. Nån som har något att rekomendera?

Hur FAN bär man sig åt för att skala ljuddämparen som en konservburk????? Köp en tillbehörsdämpare, Laser, CRD, Supertrapp eller liknande så låter den bättre och ge förgasaren en ombestyckning så går den bättre.

Va det du som brölade i Vaxholm?

Föredrar orginaldämpen m 'Hot tip' slutrör. Ser förjävlig ut o väger, men har stor volym o skrämmer inte slag på folk o fä.
/u

Ska man bege sig till MC-varuhuset och be dom fixa skiten eller tar dom onödigt betalt? (sist jag popnitade själv gick det ju iofsig som det gick...)

Japp, drog en sväng förbi Boggesund bl.a.

Det är viktigt att den låter mycket och skrämmer slag på folk!

Ingel skrev:
Ska man bege sig till MC-varuhuset och be dom fixa skiten eller tar dom onödigt betalt? (sist jag popnitade själv gick det ju iofsig som det gick

Du kan inte använda plåtskruv istället? Popnit är värdelöst på
ljudämpare! Plåtskruven kan man efterdra eller kolla före körning
av ovannämda fordon

En stånkadämpare utsätts f STORA påkänningar pga avgaspulserna. Grövre o fler nitar hjälper oftast. Ev. m brickor om nitarna vill käka sig igenom höljet, t.ex. stålnit o aluhölje.
/u

från början satt den fast med 5 st plåtskruv, men jag glömde kolla på en 4,5 turer och ljuddämparn flög bort. Då popnitade jag med 10 popnitar (4 x 9 mm tror jag) men det lossnade också efter en 10 timmar.
Äh, Jag drar till MC-Varuhuset så är det inte mitt fel nästa gång den flyger av.
Tack för hjälpen i alla fall, motorcycklevänner!

Hahah, köp en riktigt dämpare, den där kan du fan inte åka omkring med =) En CRD-pipa låter trevligt!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul