Ljuddämpar klämma?

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Nu har jag sökt tametusan på varenda sida på hela jäkla internet, men inte hittat var man kan köpa lösa klämmor, är ute efter en klämma i kolfiber eller nåt rostfritt material, nu sitter dämparen fast med en alu klämma jag tillverkade på 5min.. men skiten har börjat få en fin brun färg (läs rost) å det e ju inte så fint.. dämparen är en gualdi som egentligen ska sitta på en 525, därav moddat lite, skurit bort fästet tex. Nån som har en aning om var jag kan få tag på en sån.. kanske nån som kan tillverka själv?

Bifogat

• dämpare.jpg
    dämpare.jpg
    73.1 KB · Visningar: 126
  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    85.1 KB · Visningar: 157
D-MAN 660 skrev:
Nu har jag sökt tametusan på varenda sida på hela jäkla internet, men inte hittat var man kan köpa lösa klämmor, är ute efter en klämma i kolfiber eller nåt rostfritt material, nu sitter dämparen fast med en alu klämma jag tillverkade på 5min.. men skiten har börjat få en fin brun färg (läs rost) å det e ju inte så fint.. dämparen är en gualdi som egentligen ska sitta på en 525, därav moddat lite, skurit bort fästet tex. Nån som har en aning om var jag kan få tag på en sån.. kanske nån som kan tillverka själv?

Aluminium rostar väl inte??? :confused:

Ring din lokale smed eller plåtslagare, de kan alldeles säkert fixa till en i rostfritt åt dig! Säkert billigt med!! :tummenupp

Eller så ger du mig måtten på den så fixar jag en till nästa vecka.
//Olle

Då kan du väl göra en i rostfritt om du gjort en i alu :confused:

Det skulle jag säkert kunna göra.. tyvär så har jag flyttat från hus med garage till en lgh och ett cykel "garage".. lite pissigt med verktyg där sedu..

Och kan säga att jag varken är smed eller svetsare, så mina kunskaper om metaller e riktigt usla.

Till Sebring hunter pipan följer en kolfiberklämma med. Den ser ut att ha någorlunda lik form som din pipa. Till sebring rören brukar det gå att köpa lösa "reservdelar".

D-MAN 660 skrev:
Det skulle jag säkert kunna göra.. tyvär så har jag flyttat från hus med garage till en lgh och ett cykel "garage".. lite pissigt med verktyg där sedu..

Och kan säga att jag varken är smed eller svetsare, så mina kunskaper om metaller e riktigt usla.

Jag kanske kan fixa en klämma. Ska kolla med en mcfirma ja har jobbat lite på dom har säkert lite skit ligger. Va ska de vara för diameter?

Silvertejp? Kan inte bli mycket rejsigare iallafall...! :D

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back