Ljud ifrån R6:a

MostWanted skrev:
sökt som fan men hittar ingen tråd av han om missljud. va handlade hans problem om då? hur löste han det?

Kommer tyvär inte ihåg något mer
edit: Tror tråden (hans tråd) låg i filmer och bilder

Last edited:
enligt förra ägaren har det låtit lite mer än vanligt hela sin tid. han påstod att ja kunde vara lugn?? och inte haft några fel på den tidigare... har nu plockat bort underkåperna å det låter från motorn(mest troligt) eller grenröret...

allt ser helt å fint ut!

CRoC: hittar inte tråden :(

det kan inte ha med kylan å göra då? för den står i ett kalltgarage utan isolering...?

MostWanted skrev:
enligt förra ägaren har det låtit lite mer än vanligt hela sin tid. han påstod att ja kunde vara lugn?? och inte haft några fel på den tidigare... har nu plockat bort underkåperna å det låter från motorn(mest troligt) eller grenröret...

allt ser helt å fint ut!

CRoC: hittar inte tråden :(

det kan inte ha med kylan å göra då? för den står i ett kalltgarage utan isolering...?
Klart att han säger det! för att kolla om det kommer ifrån grenröret skulle iaf jag vänta tills hojen är KALL därefter starta hojen och spruta på läcksökningsspray runt alla fogar på avgasröret,anslutningen mellan cylinder och avgasrör bubblar det,så läcker det, enkelt! finns att köpa på OK (tror jag iaf) annars på typ k-rauta el nåt,Men vänta tills avgasröret blir kallt annars kan det bränna fast!

Last edited:
okii nån som vet varför min hoj låter som jag har monterat enn kompressor på :) fan.

väntar på meck-forumets tungviktare ska komma in å säga vad det är!

Last edited:
var å pratade med en auktoriserad yamaha verkstad idag. han hade svårt att tänka sig att det skulle vara nått allvarligt. kan va allt ifrån lagerljud ifrån vattenpumpen till nått annat han fick dock bara höra ljudet ifrån mobilen å ska kolla det nu underveckan nån som har några vettiga förslag på vad det kan vara?

cRoC skrev:
Kommer tyvär inte ihåg något mer
edit: Tror tråden (hans tråd) låg i filmer och bilder

Det var kuggsen på veven som hade pajjat lite så han fick kassera hela motorn, men den lär ju ha låtit förjävligt.

Han la väl upp ljud på den har jag för mig? Isf har jag hört den.

MostWanted skrev:
enligt verkstaden så skulle det inte vara det...

enligt verkstan ja, men genom en mobil så är det svårt att lokalisera sånt :tungan För att det är verkstad så behöver dom inte kunna såntdär.

Tycker du har missljudet redan när du kör med startmotorn?
Provat att köra med bara starmotorn?
Skruva ur stiften så den snurrar på med bra fart, medans du lyssnar.

Kan vara kedjan (eller dåliga drev) till oljepumpen också.
En för spänd kedja kan tjuta rätt bra.

jaha misstänker allt ifrån ventiler, kamkedja för spänd till primärdrivningen nu... fan.

olja å allt ser bra ut. :4skrika

Last edited:
BMW R90s skrev:
Tycker du har missljudet redan när du kör med startmotorn?
Provat att köra med bara starmotorn?
Skruva ur stiften så den snurrar på med bra fart, medans du lyssnar.
om det skulle göra det då?

Hörru din tomte, vad håller du på med? Skickar pm och frågar om råd och sen är din egen pm-box så fetfylld att man inte man besvara! :)

Nåja, jag försökte, laddade hem men kan inte öppna rar-filer. Är inte det ett komprimeringsformat som hör hemma i Java-världen?
Nåja, jag försökte men det brukar vara skitsvårt att lyssna på motorljud från en inspelning.

Gick inte att packa upp med winzip och gick inte att spela med Win Media Player.

Kom med ett "normalare" filformat så kan jag i alla fall lyssna.

Mvh Robban

Jag tycker också det låter som om tändstiftet är urskruvat ur en cylinder. Men det lär det ju inte va, sånt borde du väll märkt.
Det låter dock på motorgången också som att den bara går på 3 burkar. Låter som det är kasst gassvar, fast du kanske inte gasar så mycket.

Robban_C skrev:
Hörru din tomte, vad håller du på med? Skickar pm och frågar om råd och sen är din egen pm-box så fetfylld att man inte man besvara! :)

Nåja, jag försökte, laddade hem men kan inte öppna rar-filer. Är inte det ett komprimeringsformat som hör hemma i Java-världen?
Nåja, jag försökte men det brukar vara skitsvårt att lyssna på motorljud från en inspelning.

Gick inte att packa upp med winzip och gick inte att spela med Win Media Player.

Kom med ett "normalare" filformat så kan jag i alla fall lyssna.

Mvh Robban

Det är ett vanligt filformat i dagsläget. Använd tillexempel winrar så löser sig problemet.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...