Eaglespirit
Ny medlem
Förra sommaren bytte jag drivpaket på hojjen och vad jag kan minnas så funkade och lät allt som det skulle. På slutet av sommaren däremot hörde jag ett "nytt" ljud som verkade följa hastigheten men tänkte inte så mycket på det då. I samband med detta råkade jag lägga ner cykeln på högersidan på en gokartbana och efter det så har jag varit orolig för alla konstiga ljud. Det är svårt att förklara ljudet men typ som ett snabbt tickande eller skrapande som följer hastigheten som sagt. Nu när jag testat lite i vår så tycker jag att det även känns i fotpinnen.
När jag snurrar på hjulet i luften för hand så hörs ett klickande från framdrevet när länkarna hoppar upp på drevet. Idag tog jag loss det och kunde se att kuggarna har blivit mer slitna på innersidan än på yttre. Jag tycker att bakdrev och framdrev sitter i linje och jag har testat att vinkla bakdrevet i båda riktningar utan några förändringar. Det jag tycker är konstigt är att kedjan verkar hamna för långt ut både på framdrev och bakdrev och kan inte förstå vad som styr ut kedjan dit
Har ni några förslag på vad som kan vara knas eller hur man kan fixa det?
Det handlar om en FZR600 -94.
När jag snurrar på hjulet i luften för hand så hörs ett klickande från framdrevet när länkarna hoppar upp på drevet. Idag tog jag loss det och kunde se att kuggarna har blivit mer slitna på innersidan än på yttre. Jag tycker att bakdrev och framdrev sitter i linje och jag har testat att vinkla bakdrevet i båda riktningar utan några förändringar. Det jag tycker är konstigt är att kedjan verkar hamna för långt ut både på framdrev och bakdrev och kan inte förstå vad som styr ut kedjan dit

Har ni några förslag på vad som kan vara knas eller hur man kan fixa det?
Det handlar om en FZR600 -94.