Livslängden förkortas dramatiskt!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,802539,00.html

Nu är det iofs 1:a april men om vi bortser från det så har jag hävdat väldigt länge att vår generation (inte ni gamla gubbar över typ 30-40, ni är ju asgamla typ bah!) kommer leva ungefär tills de är 55-60 sen lämnar de in skorna *alternativt gör en Lars, hänger av sig rocken, häller ut filen, plockar ner skylten etc*
Jag räknar med att leva tills jag är ca 50år och innan dessa ska jag ha minst 15 års pension, varav dessa år ska förtjänas utomlands. Så om ca 6-10 år går jag i pension och sen får jag väl ladda revolvern om jag lever längre än beräknat, alternativt börja jobba igen.
Så, hur många mer än mig räknar med att vara färdigkokta vid ett halvt sekel pga all jävla strålning?

PS: 3G-masterna är helt ofarliga, det vet jag för jag har själv varit med och byggt upp dem. :3freak

Strålningen från 3G-master som är mer än någon meter bort är försumbar jämfört med strålningen från en telefon du håller i.

Nop,den här gamle gubbjäveln ska allt hänga med ett tag till om jag så ska bli självlysande av all mysig strålning som vi får i oss från allt.
Så nästa gång ni ser en R1'a på bakhjulet med självlysande ryttare vet ni vem det e. :lol

Dee_cati skrev:
2050728 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,802539,00.html

Nu är det iofs 1:a april men om vi bortser från det så har jag hävdat väldigt länge att vår generation (inte ni gamla gubbar över typ 30-40, ni är ju asgamla typ bah!) kommer leva ungefär tills de är 55-60 sen lämnar de in skorna *alternativt gör en Lars, hänger av sig rocken, häller ut filen, plockar ner skylten etc*
Jag räknar med att leva tills jag är ca 50år och innan dessa ska jag ha minst 15 års pension, varav dessa år ska förtjänas utomlands. Så om ca 6-10 år går jag i pension och sen får jag väl ladda revolvern om jag lever längre än beräknat, alternativt börja jobba igen.
Så, hur många mer än mig räknar med att vara färdigkokta vid ett halvt sekel pga all jävla strålning?

PS: 3G-masterna är helt ofarliga, det vet jag för jag har själv varit med och byggt upp dem. :3freak

Du löper större risk att förblöda vid 80 år av avkn-llad sträng än att få cancer i knoppen så live fast die young du bara :tummenupp

zilog skrev:
2050775 Strålningen från 3G-master som är mer än någon meter bort är försumbar jämfört med strålningen från en telefon du håller i.

Jo de säger det. De sa även att DDT inte var farligt. Nu vet jag inte om nåt av det stämmer, men även om 3g-masterna är ofarliga så finns det en hel del annat som kommer spöka för oss.

Är det inte också så att UMTS nätet är "ofarligt" jämfört med GSM nätet?
Alla har ju fått det om bakfoten att 3G ska vara så farligt...?!!

Vad jag hört så skiljer sig näten på de viset att UMTS nätet har längre våglängd än GSM nätet och på så vis tränger det inte in i alla små celler i kroppen lika lätt?
Det är ju ganska lätt bevisat eftersom 3G nätet påverkas mer om du kör i en tunnel eller är inne i ett betång hus etc.
Dessutom måste ju 3G masterna sitta tätare eftersom de inte är lika starka!

Så som jag förstått det är det en myt att UMTS nätet ska vara farligare än GSM nätet!

// Peter

EDIT: Detta var inget första april skämt! :7peta

pogo skrev:
2051357
Vad jag hört så skiljer sig näten på de viset att UMTS nätet har längre våglängd än GSM nätet och på så vis tränger det inte in i alla små celler i kroppen lika lätt?

Kortare våglängd väl? Ökad bandbredd (3g > gsm) innebär att frekvensen på signalen måste höjas, och ju kortare våglängd destå sämre tränger signalen igenom hinder.

Hahahaha!! Den var bra den! Nästan lika bra som mitt "Min bil har blivit snodd"-sms till polaren inatt. 1:a april here we go! :D

Det spelar ingen roll vilken tidpunkt det är, allt aftonbladet skriver är ett skämt :hihi

Dee_cati skrev:
2050728 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,802539,00.html

Snart kommer det väl på att farlig strålning från datorerna och bildskärmarna kommer korta livet av oss också, då ångrar man att man joinade sporthoj :(
NOT!!

gabor2 skrev:
2051009 Du löper större risk att förblöda vid 80 år av avkn-llad sträng än att få cancer i knoppen så live fast die young du bara :tummenupp

Större risk att dö av blodstörtning om man får upp den då.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra