Livslängd Power 2CT vs qualifier RR

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Håller michelin 2CT längre än en qualifier RR i mitten eftersom den är hårdare där eller är det ingen skillnad? Har just nu BT014 och när man kör riktigt fort så slits gummit riktigt fort.
 
Det är nog ingen större skillnad.
Vill du ha lång livslängd och köra på Michelin så satsa på Pilot Road 2 istället (eller Pilot Road för bästa livslängd).
 
Vilken skulle ni valt, kör endast gata men vill ha ett som funkar någorlunda i regn ifall man skulle hamna i spö regn. Men torr gata är huvud området.

Jag får dunlop RR för en billigare peng är den ett bättre val vi snackar om 200:- totalt för ett set?
 
qrr är snorhala i regn men jag fick ut 940 mil på mitt Qrr bakdäck dock men i regn e dom läskiga..
 
Michelin Power finns ju alltid också... Inte lika bra i vått som Road men klart ett najz däck som håller hyffsat ;)

Kom att tänka på... Går de att få tag på längre? "Vanliga Power"? dvs ej 2CT

Vilken skulle ni valt, kör endast gata men vill ha ett som funkar någorlunda i regn ifall man skulle hamna i spö regn. Men torr gata är huvud området.

Jag får dunlop RR för en billigare peng är den ett bättre val vi snackar om 200:- totalt för ett set?
 
Last edited:
Jag körde 5-600mil på ett power 2ct och då var det inte långt ifrån slitagevarningen.
 
Vilken skulle ni valt, kör endast gata men vill ha ett som funkar någorlunda i regn ifall man skulle hamna i spö regn. Men torr gata är huvud området.

Jag får dunlop RR för en billigare peng är den ett bättre val vi snackar om 200:- totalt för ett set?

Michelin. QRR är riktigt risiga i väta. Hade bakhjulsläpp i 60! förra året med QRR...
 
Stenhårt Michelin.. Som har sagts, QRR (som jag fortfarande kör med, förvisso) är värdelösa så fort det kommer en droppe regn. Spann i 50, liksom..
 
Är Qulifier och Qualifier RR lika hala? för det är väl skillnad på Q och QRR. Q håller väl längre då det inte är riktigt lika mjukt som QRR?
 
Tack för svaren, slår nog till på ett par Michelin PP 2CT förresten är 3100 kronor för ett set michelin power 2CT inkl. montering ett bra pris?
 
Jag håller Pilot Road 2CT för det "man vill ha" på gata. Åker du riktigt fort så blir det dessutom aldrig tillräckligt varmt för att börja kladda. Det klarar dessutom väta, bandagar (på lite snabbare banor), Nurburgring, touringåka och bombrepor på landsväg.

Jag lovar att du är fränast i gänget när du efter en bombrepa visar upp att du kör på tååååringdäck! *tummen upp*
 
har åkt 4 år på pilot power eller pp power 2ct nu men tröttnade på att byta bakdäck var 400 mil. köpte pilot road2 2ct nu. Kan bara rekomendera dom än sål änge. åkt 200 mil och de har inte tuggat nämnvärt på bakdäcket. Har inte fått ett enda släpp än.
 
Någon som testat Michelin Power One Competition B ??

Jag har själv kört Metzeler Racetec K1 och är mkt nöjd men nu fanns de inte för leveras när jag måste ha dem innan fredag....

Någon som provat båda? jag ska köra mest på bana.
 
Michelin Power finns ju alltid också... Inte lika bra i vått som Road men klart ett najz däck som håller hyffsat ;)

Kom att tänka på... Går de att få tag på längre? "Vanliga Power"? dvs ej 2CT

Har precis skaffat ett från hojdäck.se..
 
Snälla kan någon förklara vad det är för skillnad mellan vanlig PILOT POWER och PILOT POWER 2CT ?? Blir inte riktigt klok på detta. :va

Såg att mcdackonline.com har både däcken men priset skiljer sig lite.
 
Snälla kan någon förklara vad det är för skillnad mellan vanlig PILOT POWER och PILOT POWER 2CT ?? Blir inte riktigt klok på detta. :va

Såg att mcdackonline.com har både däcken men priset skiljer sig lite.

Gummiblandningen. -BORTKLIPPT FELAKTIG GISSNING-
 
Last edited:
Back
Top