Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Smedberg skrev:Jag funderar ju på att köpa en beggad KTM 640 lc4.
Vad är livslängden på en modern enstånka innan man måste byta halva motorn?
Är 2000mil några konstigheter?
Smedberg skrev:Japp, motard på G..![]()
Så en begad som gått 1800 mil kanske inte är nån höjdare?![]()
Bamse79 skrev:En lc4 -98:as som gått 4000 mil. Välservad och efterhållen. Är det nått att ha?Eller är den slutkörd?![]()
Bamse79 skrev:Den skulle vid 3000 mil varit servad och bytt ramlager, kamkedja, lameller, 5:ans drev, i förebyggande syfte.Lager till startmotorn o renoverat bakdämparn. Kört många långresor med den tydligen. Pris: 30k ville han ha.För dyrt?
Den har vid 3000 mil blicit servad och bytt ramlager, kamkedja, lameller, 5:ans drev, i förebyggande syfte.Lager till startmotorn o renoverat bakdämparn. Kört många långresor med den tydligen. Pris: 30k ville han ha.För dyrt?
motardnisse skrev:Så kolven är bytt????
I förebyggande syfte, menar han att han inte har haft nåt missljud på 3000mil men öppnar motorn ändå? Jag tvivlar inte på milantalet men vad som har gjort sär jag lite mer nyfiken på!
Bamse79 skrev:Vet inte om kolven är bytt, när man byter ramlager,kamkedja,lameller osv, öppnar man upp hela motorn då?
Bamse79 skrev:Har inte pratat med honom personligen utan bara på mail. Ska eventuellt ringa till honom i kväll, men jag blev lite osäker om det var ett så bra köp om den gåttt 4000 mil. Man kanske ska söka vidare ist....
Vet inte om kolven är bytt, när man byter ramlager,kamkedja,lameller osv, öppnar man upp hela motorn då?
motardnisse skrev:Ja!
Nä det var inte så jag menade att det skulle vara ett dåligt köp. Ville bara uppmärksamma dig att vid det milantalet så är det viktigare att kolla hur motorn är än det kosmetiska på hojen. Långresor nämde du tidigare, frågan är hur pass drevad den har varit då, har den gått med låga varv utan att ha plågats på låga varv också så har motorn nog mått bra av det. Men av erfarenhet så blir det lite mer gasande med en KTM än en XT. Fast XT har en förmåga att klara sig rätt bra även av en plågande gashand eller hur PLM?![]()
Fast enligt freddie så hade de bara en XT600 kvar, resten XT660
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |