Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Smedberg skrev:Jag funderar ju på att köpa en beggad KTM 640 lc4.
Vad är livslängden på en modern enstånka innan man måste byta halva motorn?
Är 2000mil några konstigheter?
Smedberg skrev:Japp, motard på G..![]()
Så en begad som gått 1800 mil kanske inte är nån höjdare?![]()
Bamse79 skrev:En lc4 -98:as som gått 4000 mil. Välservad och efterhållen. Är det nått att ha?Eller är den slutkörd?![]()
Bamse79 skrev:Den skulle vid 3000 mil varit servad och bytt ramlager, kamkedja, lameller, 5:ans drev, i förebyggande syfte.Lager till startmotorn o renoverat bakdämparn. Kört många långresor med den tydligen. Pris: 30k ville han ha.För dyrt?
Den har vid 3000 mil blicit servad och bytt ramlager, kamkedja, lameller, 5:ans drev, i förebyggande syfte.Lager till startmotorn o renoverat bakdämparn. Kört många långresor med den tydligen. Pris: 30k ville han ha.För dyrt?
motardnisse skrev:Så kolven är bytt????
I förebyggande syfte, menar han att han inte har haft nåt missljud på 3000mil men öppnar motorn ändå? Jag tvivlar inte på milantalet men vad som har gjort sär jag lite mer nyfiken på!
Bamse79 skrev:Vet inte om kolven är bytt, när man byter ramlager,kamkedja,lameller osv, öppnar man upp hela motorn då?
Bamse79 skrev:Har inte pratat med honom personligen utan bara på mail. Ska eventuellt ringa till honom i kväll, men jag blev lite osäker om det var ett så bra köp om den gåttt 4000 mil. Man kanske ska söka vidare ist....
Vet inte om kolven är bytt, när man byter ramlager,kamkedja,lameller osv, öppnar man upp hela motorn då?
motardnisse skrev:Ja!
Nä det var inte så jag menade att det skulle vara ett dåligt köp. Ville bara uppmärksamma dig att vid det milantalet så är det viktigare att kolla hur motorn är än det kosmetiska på hojen. Långresor nämde du tidigare, frågan är hur pass drevad den har varit då, har den gått med låga varv utan att ha plågats på låga varv också så har motorn nog mått bra av det. Men av erfarenhet så blir det lite mer gasande med en KTM än en XT. Fast XT har en förmåga att klara sig rätt bra även av en plågande gashand eller hur PLM?![]()
Fast enligt freddie så hade de bara en XT600 kvar, resten XT660
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |