Livsfarliga vägar!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag tog en repa just och vid Gullmarsplan om man kommer söderifrån är det stora spill med någonting, kanske olja.

Och Precis där väg 206 (huddingevägen) börjar finns ju som alla vet en nästan 90graders kurva, och på körbanan som går söderut har dom ruggat upp ytan, så det är bara att vänta på ny vägbeläggning. Kanske tjära&grus? Man vet ju aldrig??

/Zana

Ring Trafik Stockholm 08-695 50 00 (ej att förväxla med Radio Stockholm...) som tar emot anmälan om skadad väg (tex dieselutsläpp) och berätta vart det är geckigt! Antar att dom då antingen sanerar eller sätter upp varningsskyltar.

/B

Jo, det borde man göra, men jag har inte tid just nu... Kan ingen annan göra det?

Zana skrev:
,,,,Och Precis där väg 206 (huddingevägen) börjar finns ju som alla vet en nästan 90graders kurva, och på körbanan som går söderut har dom ruggat upp ytan,,,,/Zana

Ah! Där åkte jag imorse och hade inte en smärre bilkö saktat ner mig så vetifan om jag inte suttit smetad i bergväggen likt en fluga på visiret,,, :skrämd

Jo, jag tog det jävligt lugnt där idag varför vet jag inte... Men det är ändå läbbigt som fan när man inte riktigt ser vad det är för underlag man har under sulorna när en bergvägg närmar sig i en kurva... :crash

/Zana

Re: Re: Re: Re: Livsfarliga vägar!

John Holmes skrev:
Knappt, 130-140 om man är riktigt pissnödig. :D

En jag "känner" har skaffat en sån där hoj. Men den var röd-svart-vit, såg inte alls lika kul ut, fanns den färgen hela tiden 85-87?
Frågade inte årsmodellen på den.

Re: Re: Re: Re: Re: Livsfarliga vägar!

Silwer skrev:
En jag "känner" har skaffat en sån där hoj. Men den var röd-svart-vit, såg inte alls lika kul ut, fanns den färgen hela tiden 85-87?
Frågade inte årsmodellen på den.

Röd/Svart/Vit fanns 86-87.

86:

1986_GSX-R750_redbk_450.jpg

87:

1987_GSX-R750_redbk_520.jpg

Zana skrev:
Och Precis där väg 206 (huddingevägen) börjar finns ju som alla vet en nästan 90graders kurva, och på körbanan som går söderut har dom ruggat upp ytan, så det är bara att vänta på ny vägbeläggning. Kanske tjära&grus? Man vet ju aldrig??

/Zana

Jo tack, jag körde där i morse.
Jag höll förvisso ganska bra fart, men man kände hur hjulen följde spåren i asfalten..

Ska ha oljespillet i åtanke när jag åker till jobbet i kväll.

Re: Re: Livsfarliga vägar!

Drifter skrev:
Jo tack, jag körde där i morse.
Jag höll förvisso ganska bra fart, men man kände hur hjulen följde spåren i asfalten..

Ska ha oljespillet i åtanke när jag åker till jobbet i kväll.

Jo, det är ju när dom lagt den nya vägbeläggningen man får se upp...

"Oljespillet" var i mitten av vägbanan, men jag vet inte hur halt det var, kanske var en Colalastbil som läckte... Jag hann inte testa om det var halt. Bara varnar er andra... =)

>>>>>Kan vi inte införa en sticky med varningar om dåligt underlag osv?<<<<<

/Zana

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!